هشدار وقوع سیل طی روزهای آتی در افغانستان

هشدار وقوع سیل طی روزهای آتی در افغانستان

ایلنا نوشت: به گفته مقامات افغانستان و بنابر پیش‌بینی اداره هواشناسی و تحلیل‌های مقایسه‌ای برای روزهای آتی احتمال بارش برف و باران نسبتا شدید همراه با جاری شدن سیلاب‌های آنی در حوزه‌های دریایی (پنج آمو، شمال، هریرود، هلمند و کابل) پیش‌بینی شده است.

به نقل از بی بی سی، احتمال وقوع سیلاب ناشی از بارندگی، ذوب شدن برف و بالا آمدن سطح آب در چندین مسیر رودخانه‌ای شامل کوکچه، تالقان، بغلان، سمنگان، بلخ، جوزجان، فاریاب، سرپل، بادغیس، غور، فراه، هرات، زابل، کابل، غوربند و پنجشیر و همچنین بعضی سیل‌برهای مربوطه پیش‌بینی می‌شود.

از ساکنان محلات خواسته شده که از نزدیک شدن به کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها در هنگام وقوع سیل یا طغیان رودها خودداری کنند.

سال گذشته، سیلاب در فصل بهار جان ده‌ها تن را در این کشور گرفت و هزاران دام و زمین‌های زراعتی در ولایت‌های مختلف افغانستان را از بین برد.

بیشتر بخوانید:

۲۳۳۲۷۱

پست بعدی

مهدی رمضانی درگذشت پرویز اذکایی را تسلیت گفت

ی آوریل 16 , 2023
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیامی درگذشت پرویز اذکایی را تسلیت گفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی رمضانی (دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) با صدور پیامی درگذشت پرویز اذکایی مورخ، پژوهشگر و همدان‌شناس را تسلیت گفت. مشروح متن این پیام تسلیت به ترتیب زیر است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000