همسر شهید رجایی: «دو نسل قبل»، گوش های خود را گرفته‌اند که به حرف کسی گوش ندهند / جوانان با این حرف‌ها، «قانع» نمی‌شوند

ایرنا نوشت: عاتقه صدیقی گفت که باید مسائل برای جوانان به شیوه های جدید مطرح شود، خواندن و تعریف کردن با یافتن و رسیدن متفاوت است ما باید به معنی مطالب برسیم و آن نیازمند اندیشیدن است.

ایرنا نوشت: عاتقه صدیقی گفت که باید مسائل برای جوانان به شیوه های جدید مطرح شود، خواندن و تعریف کردن با یافتن و رسیدن متفاوت است ما باید به معنی مطالب برسیم و آن نیازمند اندیشیدن است.

عاتقه صدیقی همسرشهید محمدعلی رجایی گفت: اکنون از طریق رسانه ها مسائل اخلاقی و معنوی زیاد مطرح می‌شود. مثلا می گویند دعا کنید تا مستجاب شود اما به قول عارفی چون برخی افراد لقمه حرام خورده اند، دعاهایشان مستجاب نمی شود اما جوانان با این حرف ها قانع نمی شوند. این مسئله را باید در بعد اجتماعی، جامعه شناسی و روانشناسی و اثراتی که روی نفس انسان می گذارد، عنوان کرد.

وی افزود: بارها در مورد ابعاد معنوی و اخلاقی روشنگری شده اما افرادی که این مسائل را عنوان می کنند، خود به آن عمل نمی کنند. چه اتفاقاقی افتاده است که همه در این زمینه صحبت می کنند اما کسی عمل نمی کند.

صدیقی گفت: دو نسل قبل گوش های خود را گرفته اند که به حرف کسی گوش ندهند اما اگر نسل جوان به مسائل بپردازند شاید گوش شنوایی باشد.

وی افزود: باید مسائل برای جوانان به شیوه های جدید مطرح شود، خواندن و تعریف کردن با یافتن و رسیدن متفاوت است ما باید به معنی مطالب برسیم و آن نیازمند اندیشیدن است.

صدیقی افزود: همه به دنبال خواسته‌های خود هستند درحالیکه باید با گفت وگو و تحقیق به حقیقت دست یافت. باید نسبت به هر چیزی نظیر مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متناسب با شرایط و زمان موضع گیری کرد و فضای جامعه را در نظر بگیریم که پذیرای چه نوع حرفی است و نیازهاتی روحی و روانی جوانان چیست؟

پست بعدی

به‌جای عذرخواهی از معلمان، میرکاظمی به جلو فرار کرد/ دولت ارباب وعده‌ها این‌بار چه توجیهی دارد؟

چ آوریل 12 , 2023
آفتاب‌نیوز نوشت: سیاه‌نمایی عملکرد دولت قبل، سیاست بی‌تاثیر دولت سیزدهم در دوره شروع به کار بوده و هم اکنون میرکاظمی نیز به جای این‌که نسبت به وضعیت مشکلات معیشتی مردم و عدم بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور در ٢٠ ماه گذشته و در دولت ارباب وعده‌ها به افکار عمومی پاسخگو باشد، ناتوانی و ناکارآمدی دولت انقلابی در حل مشکلات مردم و پرداخت حقوق‌ها را حواله دولت قبل کرده است!

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000