یارانه فروردین نقدی است یا کالایی؟

یارانه فروردین نقدی است یا کالایی؟

تحارت نیوز نوشت:رئیس سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌ از تامین منابع لازم برای توزیع کالابرگ در سال جاری خبر داده است. اما آیا این خبر به این معناست که از این ماه یارانه نقدی حذف و کوپن الکترونیک جایگزین آن می‌شود؟

از چند ماه قبل اعلام شد که دولت قرار است کالابرگ توزیع‌ کند اما از همان زمان اعلام شد که پرداخت کالابرگ به معنای‌ حذف یارانه نقدی‌ نیست‌ و سرپرستان خانوار خودشان تصمیم می‌گیرند که یارانه واریزی را در قالب نقدی استفاده کنند و یا با آن کالابرگ بخرند.
میرکاظمی هم به همین‌ نکته‌ اشاره کرده و گفته منابع لازم برای توزیع کالابرگ تامین شده است. یارانه این کالابرگ‌ها همان یارانه نقدی است که مردم دریافت می‌کنند منتها اگر کسی بخواهد از کالابرگ استفاده کند، یک ماه زودتر از حسابش می‌تواند برداشت کند و منابع اضافه‌تری وجود ندارد.
این خبر به آن معناست‌ که امسال هم مانند سال‌های گذشته یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما افراد می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند که با یارانه واریزی کالای اساسی بخرند و یا آن ذا به صورت نقدی برداشت کنند.
اما گفته‌ شده که کالاهایی که در قالب کوپن الکترونیک پرداخت می‌شود از قیمت کنونی آنها در بازار ارزانتر است و وعده داده شده که قیمت این کالاها هم قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد. البته دولت با اجرای این طرح و توزیع کالا با قیمت دو سال قبل مخالف بود. اما به نظر می‌رسد که فعلا بنا بر اجرای‌ این طرح است.
در این حالت، یارانه نقدی‌ یک ماه زودتر به حساب خانوارها واریز می‌شود و افرادی که می‌خواهند با آن کالا بخرند، یک ماه زودتر فرصت خرید کالا را دارند اما افرادی که می‌خواهند یارانه را در قالب نقدی برداشت کنند، مانند ماه‌های گذشته امکان برداشت را دارند. یعنی بیستم‌ هر ماه. به عبارتی خریداران کالاهای اساسی زودتر امکان برداشت یارانه را دارند.

مبلغ یارانه نقدی سال ۱۴۰۲ چقدر است؟
یارانه نقدی امسال‌ هم مانند سال گذشته ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است و هیچ تغییری در مبلغ پرداختی یارانه نقدی در سال جدید ایجاد نشده است. تنها نکته جدیدی که در خصوص یارانه نقدی اعلام کرده‌اند این است که یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۱۷

پست بعدی

کیومرث پوراحمد خالق کودکی ما بود

ج آوریل 7 , 2023
شادی کرم‌رودی معتقد است که کیومرث پوراحمد بخش بزرگی از خاطرات کودکی ما را رقم زده است. مهسا بهادری: صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ خالق «خواهران غریب» دارفانی را وداع گفت. او رفت و با کوله‌باری از اندوه جامعه هنر ایران را عزادار کرد و در نهایت پیکرش امروز(جمعه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000