چه کسانی درگذشت کیومرث پوراحمد را تسلیت گفتند؟

چه کسانی درگذشت کیومرث پوراحمد را تسلیت گفتند؟

رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با انتشار پیام‌هایی درگذشت کارگردان باسابقه سینمای ایران مرحوم «کیومرث پوراحمد» را به جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پیام تسلیت محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی آمده است: امروز سینمای ایران به سوگ هنرمندی پیشکسوت و نام آشنا کیومرث پوراحمد نشسته است.

هنرمندی خاطره ساز و فیلمسازی خوش فکر و موفق که توانست با آثارش چند نسل را با خود همراه کند و پوراحمد یکی از فیلمسازان مطرح سینمای معاصر است.

از خدواند منان برای این عزیز سفرکرده آرامش ابدی، رحمت وغفران الهی وبرای بازماندگان آن مرحوم صبروشکیبایی خواستارم.

«کیومرث پوراحمد» کارگردان پیشکسوت سینمای ایران صبح چهارشنبه ۱۶ فروردین درگذشت. او در کارنامه هنری خود فیلم‌هایی چون خواهران غریب، به خاطر هانیه، شب یلدا ، اتوبوس شب، بی بی چلچله و نیز سریال‌های قصه‌های مجید و سرنخ را به یادگار گذاشته است.

اینجانب مصیبت وارده را به جامعه هنری و سینمایی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض کرده و برای روحش شادی و غفران در جوار قرب الهی خواهانم.

بار دیگر ماتمی جانکاه سینمای ایران را به شوکی بزرگ فرو برد

در پیام مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر آمده است: کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُونَ

بار دیگر ماتمی جانکاه سینمای ایران را در اولین روزهای بهار به شوکی بزرگ فرو برد.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ سینما ضمن عرض تسلیت و همدردی برای بازماندگان به ویژه خانواده محترم ایشان صبر جمیل و برای آن مرحوم غفران واسعه الهی مسئلت می دارم.

چندین نسل با فیلم‌های پوراحمد خاطرات فراوانی دارند

در پیامی سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است: خبر درگذشت «کیومرث پوراحمد» کارگردان بزرگ و بلند آوازه سینمای ایران بسیار دردناک بود.

خاطرات تصویری ما مملو از تصاویر فیلم‌هایی است که این سینماگر برجسته در گنجینه بصری سینمای ایران به یادگار گذاشت. شیرینی «قصه‌های مجید»، شکوه «بی بی چلچله»، لطافت «خواهران غریب»، شاعرانگی «نان و شعر»، زیبایی «شب یلدا» و روایت رشادت در «اتوبوس شب»، همگی آثاری هستند که چندین نسل با آنها خاطرات فراوانی دارند.

ضایعه درگذشت این سینماگر برجسته را به خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت گفته، برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

پیام انجمن بازیگران سینمای ایران

در پیام انجمن بازیگران سینمای ایران نیز آمده است: بسیار تاسف‌انگیز است که بهار را با از دست دادن یکی از هنرمندان ارزشمند کشورمان آغاز می‌کنیم.

جناب کیومرث پوراحمد گارگردان توانا و باسابقه سینما و تلویزیون از میان ما رفت و به جاودانگی پیوست.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران ، در گذشت این هنرمند خاطره ساز را به خانواده محترم ایشان ، همکاران گرامی در انجمن صنفی کارگردانان سینما ، جامعه هنری و تمامی یاران و دوستداران گرامی ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

۵۷۲۴۵

پست بعدی

رضامیرکریمی خطاب به پوراحمد: چرا صبر نکردی رفیق؟!

چ آوریل 5 , 2023
ایسنا نوشت: رضا میرکریمی در پی درگذشت ناگهانی کیومرث پوراحمد خاطره‌ای از همکاری‌شان در فیلم «نگهبان شب» بازگو کرد و حسرت خورد که چرا فرصت نشده است با هم فیلم را روی پرده ببینند. رضا میرکریمی، فیلمساز در نوشتاری کوتاهی را اختصاصا در اختیار ایسنا گذاشت و درباره همکاری کوتاه‌شان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000