تجلیل از داریوش طلایی در ایتالیا

تجلیل از داریوش طلایی در ایتالیا

کنسرت و سمینار موسیقی ردیفی ایرانی توسط استاد داریوش طلایی در شهر ونیز و رم ایتالیا به دعوت مرکز مطالعاتی cini ونیز، دانشگاه ساپینزا و مرکز آرشیو موسیقی ایتالیایی شهر رم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم همچنین به مناسبت حضور استاد در ایتالیا و سخنرانی ایشان در مرکز آرشیو موسیقی ایتالیا، از آلبوم ردیف میرزا عبدالله با نوازندگی پژمان تدین با ساز عود برای اولین بار که با راهنمایی استاد طلایی و بر مبنای کتاب ایشان ضبط شده وتوسط Squilibri که از مهترین ناشران موسیقی در ایتالیاست، رونمایی شد.

در شهر ونیز کنسرت استاد طلایی با استقبال بی نظیر و پر تعداد تماشاچیان در دو بخش اجرا شد، در بخش اول تکنوازی سه تارتوسط ایشان و در بخش دوم به همراهی عود پژمان تدین و تمبک حمید محسنی پور به پایان رسید.

همچنین در سمیناری در شهر رم به بزرگداشت فعالیتهای تحقیقی و هنری استاد توسط دانشگاه ساپینزا در شهر رم با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و ریس مرکز آرشیو موسیقی ایتالیا برگزار شد، پروفسور جووانی جوریاتی ریس مرکز تحقیقاتی cini و اتنوموزیکولژی دانشگاه رم در گفتگویی با داریوش طلایی از فعالیتهای او در شناخت موسیقی ایرانی نه تنها برای دانشجویان و هنرآموزان ایرانی بلکه برای دانشجویان و موزیسین های غیر ایرانی قدردانی کرد. در این سمیناراستاد طلایی با معرفی فلسفه موسیقی ردیفی و در مورد روش ابداعی ایشان برای آموزش و تحلیل ردیف صحبتهایی را برای علاقه مندان ایراد کردند.

تجلیل از سالها فعالیت هنری و تحقیقاتی داریوش طلایی در ایتالیا و به بهانه حضور استاد، رونمایی از آلبوم ردیف میرزا عبدلله برای عود برای اواین بار با اجرای پژمان تدین.

تجلیل از داریوش طلایی در ایتالیا

۵۷۵۷

پست بعدی

گریه‌های هوشنگ مرادی کرمانی برای کیومرث پوراحمد

چ آوریل 5 , 2023
ایسنا نوشت: هوشنگ مرادی کرمانی خود و «مجید» قصه‌هایش را خوش‌شانس می‌داند که با کیومرث پوراحمد به تصویر کشیده شده است و می‌گوید: بخشی از سریال «قصه‌های مجید» حاصل خلاقیت و واقعیت ذهنی کیومرث پوراحمد بود. حالا کیومرث پوراحمد که داستان «قصه‌های مجید» را در قاب تلویزیون به تصویر کشید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000