افزایش ۲۴ درصدی عملیات‌های امدادی نوروز/امدادرسانی به ۵۸ هزار نفر

افزایش ۲۴ درصدی عملیات‌های امدادی نوروز/امدادرسانی به ۵۸ هزار نفر

سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر از افزایش ۲۴ درصدی عملیات‌های امدادی نوروز و امدادرسانی به ۵۸ هزار حادثه دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی، سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر در نشست خبری اظهارداشت: امسال هم طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز و در چندین محور مانند امداد و نجات، خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به هموطنان ارائه خدمت شد.

وی افزود: حجم عملیات‌های امدادی از نیمه شعبان افزایش یافت و ۶۹ هزار نیروی داوطلب در طرح نوروزی مشارکت و ۱۹ هزار مورد از آنها ارائه خدمت تخصصی کردند.

سلیمی بیان داشت: پیشگیری از حوادث، طرح کمک رسانی مومنانه در مناطق کم برخوردار، در راستای ارائه خدمات اجتماعی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: پوشش امدادی راهیان نور از دیگر ویژگی‌های طرح‌نوروزی بود و مانور عظیم جمعیت هلال احمر در جوار حرم امام خمینی (ره) در آغاز طرح صورت گرفت.

۳۵۰۸ خودروی امداد و نجات در ایام نوروز بکارگیری شد / ‏‬۵۸ هزار نفر در این ایام امدادرسانی شدند

سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر گفت: ۳۵۰۸ خودروی امداد و نجات در ایام نوروز بکارگیری شد و ۵۸ هزار نفر در این ایام امدادرسانی شدند و به طور کلی ۶ میلیون خدمت به هموطنان ارائه شد.

سلیمی با بیان اینکه ۴۶ درصد حوادث از نوع جاده‌ای بود، گفت: ۲۴ درصد حجم عملیات‌های نوروزی امسال افزایش یافت و بیشترین عملیات دوم فروردین در مازنداران، خوزستان و اصفهان بود.

وی با اشاره برگزاری پایگاه ایمنی سلامت در ۲۰ کیلومتری شهرها گفت: پایگاه ایمنی سلامت در ۲۰ کیلومتری تأسیس شد البته در ابتدا ۵۰۰ پایگاه راه‌اندازی شد و در ادامه به ۷۰۷ پایگاه گسترش پیدا کرد. همچنین دو میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در پایگاه‌های ایمنی سلامت ارائه شد.

در پویش بهرفت ۶۶۳ هزار نفر مشارکت کردند

سلیمی با اشاره برگزاری پویش‌های مختلف در این بازه زمانی گفت: در پویش بهرفت ۶۶۳ هزار نفر مشارکت کردند. همچنین توسط اکیپ‌های سحاب ۴۳۴ هزار و ۶۹۵ خدمت ارائه شده است و ۹۶۱ هزار کودک در غرفه دوستدار کودک آموزش دیدند. همچنین ۲۶۵ هزار و ۱۹۰ از خیمه‌های نماز استفاده کرده و ۵۱۳ هزار و ۵۰۵ از بروشورهای دوستدار محیط زیست بهره‌مند شدند. در مجموع بیش از ۶ میلیون نفر از پایگاه‌های بهره‌مند شدند و بیش از ۴۱ هزار عضو در این اقدامات جمعیت هلال‌احمر را همراهی کردند.

توزیع ۸۷ هزار بسته غذایی در قالب پویش هلال رحمت

وی ادامه داد: در قالب پویش هلال رحمت تاکنون ۸۷ هزار بسته توزیع شده است. این بسته‌ها در مناطق کم برخوردار و محروم توزیع شده است.

سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح نیابت بیان کرد: طرح نیابت نیز امسال برگزار شد و افراد به نیابت از فرزند نداشته سالمندان در آسایشگاه سالمندان حضور پیدا کرده و در کنار سالمندان حضور داشتند. این طرح، طرح برگزیده فدراسیون صلیب سرخ در سال گذشته است.

۳۰۰ دستگاه آمبولانس از ابتدای خرداد وارد ناوگان می‌شود

وی درباره نوسازی ناوگان گفت: نوسازی ناوگان از دغدغه‌های اصلی است ۳۰۰ دستگاه آمبولانس از ابتدای خردادماه به مرور وارد ناوگان می‌شود همچنین پیش بینی تأمین ۱۷۰۰ دستگاه خودروی نجات برای سال ۱۴۰۲ شده است که در فاز اول پیش بینی می‌شود هزار خودرو به مرور وارد ناوگان عملیاتی امداد و نجات شود.

در حوزه هوشمندسازی برنامه‌های مهمی در ارائه خدمات امداد و نجات و اجتماعی داریم

وی با اشاره اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان یادآور شد: ۶۲۱ پزشک و ۱۴۰۰ نفر روز خدمت در این بخش ارائه شده است. همچنین بیش از ۶۶ هزار نفر به مراکز درمانی، ۲۳۱۱ نفر به مراکز توانبخشی و ۴۶۹۱۹ نفر به داروخانه‌ها مراجعه کرده اند. در بخش آموزش و اطلاع‌رسانی ۱۲۰۰ مربی همکاری کرده و ۷۸ هزار بروشورهای آموزشی توزیع شد.

وی گفت: در حوزه هوشمندسازی برنامه‌های مهمی در ارائه خدمات امداد و نجات و اجتماعی داریم. نوسازی ناوگان هم ۳۰۰ دستگاه آمبولانس فرآیند مناقصه آن صورت گرفته و ۱۷۰۰ خودرو نجات هم به ناوگان افزوده خواهد شد.

کد خبر 5747119 فائزه نجارزادگان

پست بعدی

دعوت یکی از بانک ها برای افتتاح حساب وکالتی خرید خودرو با وجود پایان فرصت ثبت نام

چ آوریل 5 , 2023
فارس نوشت:در حالی که طبق اعلام وزارت صمت مهلت افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو به پایان رسیده است، یکی از بانک ها از طریق ارسال پیامک به مشتریان خود، آنها را به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه برای خرید خودرو از طریق طرح عرضه یکپارچه دعوت کرده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000