هشدار صالحی برای افزایش مداوم”فشار اقتصادی” / بسیاری از “قوانین مصوب” مجلس بر زمین مانده!

هشدار صالحی برای افزایش مداوم"فشار اقتصادی" / بسیاری از "قوانین مصوب" مجلس بر زمین مانده!

ایسنا نوشت:یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت که مصوبات مجلس و دولت در مهار تورم و رشد تولید موثر است و قطعا تقویت اتحاد و هماهنگی بین این دو قوه نقش ویژه ای در تحقق شعار سال خواهد داشت.

حسین محمدصالحی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تحقق شعار « مهار تورم؛ رشد تولید» در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: با توجه به اینکه امسال را مقام معظم رهبری سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و به چندین نکته مهم در سخنرانی آغازین سال خود اشاره داشتند لازم است که همه دستگاه ها اهتمام ویژه ای برای تحقق شعار سال داشته باشند.

باید مسائل اساسی جامعه را با مردم در میان گذاشت

وی در ادامه اظهار کرد: امید آفرینی و توسعه روابط دو نکته مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. علی رغم میل دشمنان که در تلاش هستند تا ایران را در انزوا قرار دهند، جمهوری اسلامی با توسعه روابط خود روشن تر از گذشته راه خود را ادامه خواهد داد. از سوی دیگر صحبت کردن با مردم و تبیین مسائل برای جامعه بسیار حائز اهمیت است. باید مسائل را با مردم در میان گذاشته و به آنها دلگرمی و امیدواری دهیم تا با تکیه بر ظرفیت های کشور و به ویژه جوانان بتوانیم پیشرفت روبه جلو داشته باشیم.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر مقام معظم رهبری به جنگ ترکیبی که دشمنان راه انداخته اند و موضع خشمانه بیگانگان در مواجهه با نظام اسلامی اشاره داشتند. تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری به این باز می گردد که چقدر مسئولان با یکدیگر هماهنگ باشند.

بسیاری از قوانین مصوب مجلس بر زمین مانده است

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از معضلات بزرگ کشور که امروز به حداکثر خود رسیده است، فشار اقتصادی است، تاکید کرد: برای کاهش این فشار اقتصادی بر مردم قطعا مصوبات مجلس و مصوبات هیات وزیران تاثیر گذار خواهد بود. هماهنگی بین مجلس و دولت می تواند نقش موثری در تحقق شعار سال داشته باشد. بسیاری از قوانینی که مجلس در سال گذشته مصوب کرده است بر روی زمین مانده است یا در برخی موارد ناقص اجرا شده است. اجرای دقیق این قوانین می تواند در مهار تورم موثر باشد.

این عضو کمیسیون امور داخلی در ادامه خاطرنشان کرد: مصوباتی که مجلس در خصوص حمایت از دانش بنیان ها در طول سالیان گذشته داشته و یا بحث کالابرگ الکترونیکی هنوز به طور دقیق اجرایی نشده است. دولت باید عزم جدی برای اجرای این قوانین داشته باشد تا فشار تورم کاسته شود. تحقق برنامه های تکمیلی مجلس برای رفع فشار اقتصادی و مهار تورم در گرو اجرای دقیق توسط دولت است. مجلس رتبه بندی معلمان را مصوب کرد اما به طور ناقص اجرا شد و ناقص اجرا شدن این قانون و عدم پرداخت به موقع حقوق فرهنگیان نارضایتی ایجاد کرد.

محمدصالحی در پایان افزود: اگر سیاست گذاری ها درست و به موقع اجرایی نشود باعث نارضایتی مردم خواهد شد. امیدوارم هماهنگی و اتحاد بین مجلس و دولت در سال جاری افزایش پیدا کرده و بتوانیم به عنوان خدمتگزار مردم به درستی وظایف خود را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

پست بعدی

ببینید | صعود ۶ هزار متری فقط در ۱۵ ثانیه

ی آوریل 2 , 2023
صعود یک هواپیمای فوق سبک به ارتفاع 6 هزار متری از سطح زمین در عرض 15 ثانیه در فضای مجازی بازنشر شد. دریافت 886 KB 266 263

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000