میدان امام اصفهان با حضور ۴۰ هزار نفر ستاره باران شد

حلول ماه مبارک رمضان در بسیاری از کشورهای مسلمان دنیا به معنی آغاز یک عید و جشن بزرگ است. بسیاری از مسلمانان جهان از جمله مصری‌ها، سوری‌ها، مردم مالزی و اندونزی، ترک‌ها و هندی‌ها و … ماه مبارک رمضان و آغازش را جشن می‌گیرند. آنها در میادین شهرها دور هم جمع شده و ضمن پذیرایی از هم به شادی و سرور می‌پردازند. در ایران، ماه مبارک رمضان به درستی مترادف با ماه عبادت و نیایش است. با این حال، گاهی تمرکز بر آیین‌های رمضانی باعث بی‌توجهی به جشن و سرور و شادی و شعف حاصل از فرا رسیدن ماه میهمانی خدا می‌شود.

شهرداری اصفهان در اقدامی مهم با آغاز رمضان ۱۴۰۲ و همزمانی آن با جشن نوروز، مراسم باشکوهی را در میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار کرد. جشن بزرگ “هم‌آغاز” که در ۴ فروردین ماه در اصفهان برگزار شد تلاش داشت مراسم جشن آغاز ماه مبارک رمضان را در ایران همانند کشورهای دیگر مسلمان مانند مصر و ترکیه و پاکستان رواج داده و آن را به یک سنت حسنه تبدیل کند.


در جشن رمضانی میدان امام خمینی (ره) اصفهان بیش از ۴۰ هزار میهمان حضور داشتند. میهمانان ویژه این مراسم، روزه اولی‌های اصفهانی بودند که نقش برجسته‌ای در این مراسم ایفا کرده و برگزارکنندگان جشن نیز تلاش کردند از طریق برنامه‌های مفرح، خاطره‌ای شیرین و دوست‌داشتنی از اولین روزه داری این کودکان بسازند.


برنامه‌های ویژه‌ی جشن رمضانی اصفهان که با تلاوت روحانی قاری برجسته و بین المللی حامد شاکرنژاد و اجرای محمدرضا حسینیان و عبدالله روا آغاز و خوانندگانی مانند محمد حشمتی مجید اخشابی و سالار عقیلی با اجرای قطعاتی که خاطره‌ساز ماه رمضان است در اصفهان بسیاری از این خاطرات را زنده کردند .


همچنین، سالار عقیلی، خواننده مشهور و سرشناس ایرانی برای اولین بار در این برنامه از اثر جدید خود یعنی “ربنا” که به سفارش شهرداری اصفهان برای این مراسم بزرگ تهیه شده بود ، رونمایی کرد.


برنامه “هم آغاز” اصفهان نسبت به سایر برنامه‌های جمعی مناسبتی، منظم‌تر و باشکوه تر برگزار شد.
در اين مراسم هرج و مرج وجود نداشت و اجرای هنرمندان به ویژه رونمایی از قطعه ربنا که با خوش فکری و ایده ارزشمند معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به صورت زنده توسط سالار عقیلی و گروه ارکستر بزرگ اجرا گردید اثر ارزشمندی است که سال‌ها میهمان لحظات افطار هم میهنان عزیزمان خواهد.

پست بعدی

عکس | هالند تحت پیگرد پلیس منچستر قرار گرفت

چ مارس 29 , 2023
ارلینگ هالند، ستاره من‌سیتی، به اتهام استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی تحت پیگرد پلیس قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روزنامه سان روز گذشته تصاویر و فیلم‌هایی را منتشر کرد که در آن ارلینگ هالند در حال استفاده از تلفن همراه خود حین رانندگی است. این اقدام ستاره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000