در سفر به تهران از کجا دیدن کنیم؟

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، جاذبه‌های دیدنی بسیاری مانند کاخ‌ها، موزه‌ها، برج‌ها، پارک‌ها، روستاهای خوش‌ آب و هوا و بسیاری موارد دیگر را در خود جای داده است. پس لازم است قبل از سفر به تهران از جاهای دیدنی و گردشگری تهران اطلاع کافی داشته باشیم و برای داشتن یک اقامت مقرون به صرفه می‌توان هتل دانش تهران را انتخاب کرد. در ادامه با محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری تهران آشنا می‌شویم.

برج میلاد

از دیگر جاذبه‌های دیدنی که هر فردی در سفر به تهران حتما از آن بازدید خواهد کرد، برج میلاد می‌باشد که از معروفترین جاهای گردشگری در پایتخت به‌شمار می‌آید. ارتفاع این برج ۳۴۵ متر و مدت زمان ساخت آن ۱۱ سال به طول انجامید. برج میلاد دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری بوده که محبوبیت این برج را در بین گردشگران ایرانی و خارجی بیشتر کرده است.

جاذبه‌های برج میلاد شامل معروف‌ترین سالن کنسرت کشور است که خوانندگان زیادی، کنسرت‌های خود را در این سالن برگزار می‌کنند. از تفریحات دیگر این برج می‌توان زیپ لاین، اتاق فرار، پل معلق، آبشار مصنوعی، کافه تریا، سینماگیم، مرکزخرید، فودکورت، پینت بال، نمایشگاه بانجی جامینگ، دوچرخه سواری و… نام برد.

برج آزادی

یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای تفریحی تهران که در مرکز بزرگترین میدان شهر واقع شده، برج آزادی است که نماد تهران به‌شمار می‌رود. این برج بیش از نیم قرن قدمت دارد و بازدید از این برج در سفر به تهران خالی از لطف نیست. تاریخچه ساخت این برج به جشن‌های ۲۵۰۰ ساله و سال ۱۳۴۵می‌رسد.

کاخ گلستان

از جاهای دیدنی تهران می‌توان کاخ گلستان را نام برد. این کاخ مربوط به دوران صفویان است و از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران به‌شمار می‌رود. ساخت این مجموعه در زمان صفویان شروع شده و تا اوایل حکومت قاجار به طول انجامید. این مجموعه الهام گرفته از معماری دوره زندیه بوده و در قسمت‌هایی از آن، معماری اروپایی نیز مشاهده می‌شود.

قسمت‌های مختلف این مجموعه قدیمی و تاریخی شامل شمس العماره، تالار آیینه، تالار سلام، تالار اصلی، ایوان تخت مرمر، تالار الماس، تخت مرمر، حوض‌خانه، کاخ ابیض، موزه مردم شناسی، تالار ظروف، عمارت الماس، تالار عاج، حوض‌خانه بادگیر و خلوت کریم‌خانی است.

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد در منطقه شمیرانات قرار گرفته که یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران بوده و قدمت ساخت آن به دوران قاجار می‌رسد که برای ییلاق پادشاهان استفاده می‌شد. بخشی از قسمت‌های این مجموعه تاریخی در زمان پهلوی ایجاد شده و طراحی این کاخ، تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی است. این کاخ از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به تهران می‌باشد.

بخش‌های مختلف کاخ سعدآباد شامل موزه بهزاد، موزه استاد فرشچیان، موزه نگارستان، موزه مردم شناسی، محوطه سعدآباد، موزه اتومبیل‌های سلطنتی، کاخ موزه سلاح‌ها، موزه آبکار، موزه هنرهای زیبا، موزه ظروف سلطنتی، کاخ موزه ملت، موزه آب، موزه هنر ملل، موزه خط و کتابت امیرعماد، موزه پوشاک سلطنتی و موزه نظامی می‌باشد.

درکه

درکه از دیگر جاهای باصفا و دیدنی تهران است که دارای آب و هوای بسیار مناسب و دل‌نوازی می‌باشد. درکه منطقه ییلاقی بوده که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد. خانه‌های آن با سبک خاصی در راستای رودخانه درکه ساخته شده‌اند. این جاذبه دیدنی از اماکنی است که در سفر به تهران می‌توان از آن بازدید کرد. گردشگران با اقامت در هتل پارسیان اوین، دسترسی خوبی به درکه دارند.

دربند

دربند یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تهران است که از محلات قدیمی و معروف تهران بوده و قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. دربند در منطقه شمیرانات، در قسمت شمالی باغ سعدآباد واقع شده و این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوعی‌ است. فصل‌های بهار و تابستان شلوغ‌ترین زمان در این منطقه بوده و به دلیل کوهستانی بودن آن در فصل زمستان، می‌توان از امکانات تفریحی آن بهره برد.

این منطقه علاوه بر دارا بودن آب و هوای بسیار خوب از جاذبه‌های تفریحی لذت‌بخشی برخوردار است که باعث شده تا گردشگران و افراد بسیاری را به خود جذب نماید. این منطقه در کوهپایه البرز و در ارتفاع ۱۷۰۰ متر از سطح آب دریا قرار گرفته است. رودخانه دربند و مناطق اطراف رودخانه مانند کنار محله، مغ محله و سربند، از جاهای دیدنی این منطقه بوده که بازدید از این محلات می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

منطقه دربند به دلیل آب و هوای مطبوع و مناسب، افراد زیادی را به خود جذب می‌کند و همین موضوع باعث شده که امکانات رفاهی متنوع و مناسبی در این منطقه وجود داشته باشد. امکاناتی همچون سفره‌خانه، رستوران، کافی‌شاپ، مسجد، درمانگاه، تله سیژ و سرویس بهداشتی می‌باشد، که برای رفاه حال گردشگران ارائه شده است.

پارک آب و آتش

یکی دیگر از جاهای دیدنی که در سفر به تهران باید از آن دیدن کرد پل طبیعت می‌باشد که دو پارک آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر وصل می‌کند. پل طبیعت و پارک آب و آتش از معروفترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی در تهران است.

پارک آب و آتش در قلب تهران قرار گرفته و یکی از پارک های زیبا و بزرگ شهر تهران به‌شمار می‌رود که افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. این پارک مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع دارد که در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد و از ویژگی‌های مثبت این پارک که بیشتر مورد محبوبیت قرار گرفته، قرار داشتن ورودی پل طبیعت تهران در این پارک می‌باشد.

پارک آب و آتش دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری بوده که برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است. در داخل پارک، جاهای دیدنی زیادی وجود دارد ازجمله فواره‌ها و برج‌های آتش، که نماد اصلی پارک بوده و دلیل نامگذاری این پارک می‌باشد. در این قسمت پارک، بیش از ۲۰۰ فواره آب وجود دارد که به صورت دایره‌وار در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و چهار برج آتش با ارتفاع ۱۰ متر در اطراف این فواره‌ها قرار دارند.

هرشب فواره‌ها و برج‌های آتش در ساعاتی معین، نمایش خود را اجرا می‌کنند. فواره‌ها در درون زمین طراحی شده که می‌توان به راحتی از روی آنها رد شد. فانوس از بخش‌های دیگر پارک آب و آتش است که افراد بسیاری در طول روز به این بخش می‌روند. با بالارفتن از پله‌های فانوس، نمای زیبایی از شهر و پارک قابل مشاهده است.

دریاچه مصنوعی خزر از دیگر قسمت‌های زیبای پارک آب و آتش بوده که در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی متعددی مانند بوفه و آلاچیق تعبیه شده است. پیست اسکی، گنبد مینا، سینما گیم هفت بعدی، رستوران، کافی شاپ‌ها، پارکینگ، خودپرداز، زمین بازی، مسیر دوچرخه سواری، نمازخانه، سرویس بهداشتی، میز پینگ‌پنگ، آلاچیق و… از امکانات تفریحی و رفاهی این پارک می‌باشد که در سفر به تهران می‌توان از آنها استفاده نمود.

دریاچه مصنوعی چیتگر

دریاچه خلیج فارس یا دریاچه چیتگر از اماکن تفریحی تهران است. این دریاچه به‌عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران شناخته می‌شود. بازدید از این دریاچه در سفر به تهران تجربه‌ای لذت‌بخش، خواهد بود. ساخت این دریاچه در سال ۱۳۸۹ آغاز شد که سه سال به طول انجامید و سپس در سال ۱۳۹۲ ساخت آن به اتمام رسید. در اطراف دریاچه، امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری وجود دارد که به جهت رفاه گردشگران تعبیه شده است.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر از قدیمی‌ترین و معروفترین خیابان‌های تهران است که بسیار زیبا و دیدنی بوده و در سفر به تهران باید از این خیابان بازدید کرد. خیابان ولیعصر ۱۸ کیلومتر طول داشته که به‌عنوان جذابترین جاذبه‌ی دیدنی تهران در هر دوره از تاریخ شناخته شده است.

پست بعدی

امام موسی صدر به مثابه پدر جامعه / نشست نقد و بررسی کتاب «بیروط»

س مارس 14 , 2023
مبلغ نوشت: نشست نقد و بررسی کتاب «بیروط» در سالن طاهرهٔ صفارزاده حوزه هنری با حضور ابراهیم اکبری دیزگاه (نویسنده)، مهدی فیروزان (فعال فرهنگی)، محمدقائم خانی (نویسنده و منتقد ادبی) و حجت‌الاسلام محمدرضا زائری (منتقد و پژوهشگر) برگزار شد. دیزگاه در این نشست گفت: من اساساً رمانی نمی‌نوشتم که امام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000