احتمالا ترکیه دیگر از آمریکا اف-16 نمی‌خرد

احتمالا ترکیه دیگر از آمریکا اف-16 نمی‌خرد کد خبر: 600911 | ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۱۵:۰۲:۰۰ اعتمادآنلاین |

شاگری ارهان، یکی از اعضای کمیته امنیت و سیاست خارجی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنکارا احتمالا درخواست خود برای خرید جنگنده های اف-۱۶ از آمریکا را به دلیل قیمت آن پس خواهد گرفت و به دنبال گزینه‌های پیشرفته تر دیگری خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ارهان گفت:‌ «من فکر می‌کنم پس از زلزله اخیر، ترکیه از سفارش اف- ۱۶ صرف نظر می‌کند زیرا هزینه آن ۲۰ میلیارد دلار است».

وی افزود: «دولت ترکیه هنگام درخواست خرید جنگنده‌های قدیمی اف- ۱۶ که کنگره همچنان از فروش آنها به آنکارا به بهانه‌های متعدد خودداری می‌کند، دچار اشتباه شد».

ارهان تاکید کرد که ترکیه باید برای تغییر موضع خود در قبال خرید هواپیمای اف-۱۶ تصمیم گیری و به جای آن، هواپیماهای دیگری مانند جنگنده های اف-۳۵، هواپیماهای چینی فروخته شده به پاکستان و همچنین هواپیماهای روسی و یوروفایتر را خریداری کند.

ترکیه در اکتبر ۲۰۲۱ خواستار خرید ۴۰ جنگنده اف- ۱۶ از آمریکا شد.

پست بعدی

«میم‌مثل مادر» برای سیاسیون نیست، چون آن‌ها فیلم نمی‌بینند/ قهرمانان فیلم‌های پدر آدم‌های اجتماعی بودند نه سیاسی

د مارس 6 , 2023
علی ملاقلی‌پور معتقد است «میم.مثل مادر» بهترین و «قارچ سمی» ضعیف‌ترین کار پدرش است و هنگام ساخت این فیلم سینمایی با اینکه حال ناخوشی داشت اما از لحاظ روحی کاملا خوب بود. مهسا بهادری: «کاشکی می‌شد بهت بگم چقدر صدات و دوست دارم، چقدر مثل بچگیام لالاییات‌و دوست دارم، سادگیات‌و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000