مردم از قیمت گوشت و «مقداری» بابت خودرو گلایه دارند/اتفاقات بازار ارز «توطئه» است/مشکلات مزمن اقتصادی حاصل ده‌ها سال و حتی قبل از انقلاب است

مردم از قیمت گوشت و «مقداری» بابت خودرو گلایه دارند/اتفاقات بازار ارز «توطئه» است/مشکلات مزمن اقتصادی حاصل ده‌ها سال و حتی قبل از انقلاب است کد خبر: 599363 | ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۵:۰۰:۳۰ اعتمادآنلاین |

روزنامه همشهری در گفت‌وگو با احمد وحیدی، وزیر کشور اقدام‌های معیشتی دولت سیزدهم را بررسی کرده است.

به گزارش همشهری، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*دولت مخصوصا خود آقای رئیس‌جمهور به‌شدت بر سر مسائل تورمی حساس است. آقای مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور به‌طور مرتب برای این کار جلسه می‌گذارند و جلسات ستاد تنظیم بازار را برگزار می‌کنند. آقای معاون اول همه مسائل را به‌طور مرتب کنترل می‌کنند و جابه‌جایی قیمت‌ها را رصد و ارزیابی می‌کنند؛ تمام تلاش‌شان هم این است که به هر نحوی که شده تورم را کنترل کنند.

*الان ما در قضیه گوشت مقداری مشکل داشتیم که تلاش شد با واردات گوشت یک مقدار کنترل شود. الاآن هم براساس گزارش‌ها و طبق عددهایی که دوستان دادند، گوشت باید در میادین به قیمت 232هزار تومان به فروش برسد. این طبعا باعث شده تا قیمت گوشت را که ما به‌صورت غیرقابل‌قبول داشتیم، کنترل شود.

*ما یکسری مشکلات مزمن اقتصادی داریم. به‌طور طبیعی این مشکلات مزمن اقتصادی حاصل ده‌ها سال است و حتی از قبل انقلاب، ما در بعضی موارد تورم داشته‌ایم.

*تورم یکی از مشکلات مزمن اقتصادی ماست؛ دولت هم بر سر مقابله با آن خیلی محکم است که این کار انجام شود و اهتمام دارد.

*بخش زیادی از این وضعیتی که مردم شاهدش هستند برای دوره و دوره‌های قبل و مشکلات مزمن اقتصادی است. این تورم مال امروز و دیروز نبوده است. آن چیزی که اتفاقا رخ داده این است که پیش‌بینی می‌کردند که بعد تغییر و اصلاح نرخ ارز ما تورم 3رقمی به بالا خواهیم داشت ولی این اتفاق نیفتاد و نرخ رشد تورم نسبت به قبل یعنی آن موقعی که دولت را تحویل گرفتیم و 59درصد بود، خیلی کاهش پیدا کرد و به 40درصد هم رسید؛ حالا برخی اقلام را می‌گیرند و خیلی روی آن مانور می‌دهند. خب این یک مقدار منصفانه نیست.

*من خودم از بازار خرید می‌کنم. 2تا 3موضوع خاص است که دولت هم روی آن نگاه ویژه دارد. در بحث گوشت که اشاره کردم بلافاصله تلاش صورت گرفته تا کنترل شود و شرایط را اصلاح کنند. در بحث خودرو هم مردم یک مقداری گلایه دارند ولی نباید شرایطش را به همه اقلام ضروری زندگی مردم تعمیم دهند.

*ما اتفاقات اخیر کشور در بحث ارز را یک توطئه می‌دانیم. ما فقط مسائل اقتصادی را در التهابات بازار ارز دخیل نمی‌دانیم، توطئه‌ای است که دشمن دنبال می‌کند تا وقتی در صحنه اغتشاشات نتوانست به جایی برسد، در صحنه اقتصادی و موضوع ارز دخالت کند و آن را مبنایی برای ایجاد ناآرامی‌ها در کشور کند.

پست بعدی

جفت عجیب کیهانی/ گردش یک غول گازی به دور کوتوله قرمز!/ عکس

ی فوریه 26 , 2023
سیارات عجیب و غریب و شگفت انگیز زیادی در خارج از منظومه شمسی وجود دارد که توسعه علوم فضایی به کشف آن‌ها کمک کرده‌است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیاره فراخورشیدی TOI-5205b یک غول گازی تقریباً به اندازه و جرم مشتری است که به دور کوتوله قرمز TOI-5205 می چرخد؛ این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000