کاهش تولید نفت روسیه تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز

کاهش تولید نفت روسیه تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز کد خبر: 596404 | ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ۱۵:۰۸:۱۷ اعتمادآنلاین |

بهای نفت برنت درپی انتشار تصمیم کاهش تولیدی نفت روسیه، دومین صادر کننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان سعودی، با ۲.۵ درصد افزایش به ۸۶.۶ دلار رسید.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری رویترز، نوواک وزیر انرژی پیشین روسیه، افزود: ما از امروز همه حجم نفت تولید شده را به فروش می رسانیم و همان طور که پیش ازاین گفته شد، به مشتریانی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از سازوکار سقف قیمتی پیروی می کنند، نفت نخواهیم فروخت. بنابراین روسیه به صورت خودخواسته، میزان تولید روزانه خودرا در مارس تا ۵۰۰ هزار بشکه کاهش می دهد که به بازگشت روابط بازار کمک خواهد کرد.

کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا به همراه استرالیا تصمیم گرفته اند که از پنجم دسامبر به عنوان بخشی از تحریم های غرب بر مسکو بر سر جنگ اوکراین، از بهره مندی روسیه از خدمات شرکت های غربی برای بیمه دریایی، تامین مالی و خرید و فروش نفت این کشور که از طریق دریا منتقل شود و بهای هر بشکه آن بالاتر از ۶۰ دلار تعیین شود، جلوگیری کنند.

پست بعدی

آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه بیشتر از «فاجعه فوکوشیما»/ خطر شیوع وبا در مناطق زلزله زده

ج فوریه 10 , 2023
ایسنا نوشت: شمار قربانیان زمین لرزه اخیر در ترکیه و سوریه به بیش از ۲۱ هزار تن رسیده و از آمار تلفات زمین لرزه فوکوشیمای ژاپن هم فراتر رفته است. تعداد قربانیان زمین لرزه اخیر ترکیه و سوریه که "رجب طیب اردوغان" آن را «فاجعه قرن» نامیده تاکنون به بیش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000