جشن ولادت حضرت علی (ع) در باغ کتاب؛ از بازی تا رونمایی از ۱۴۶۷ «یا علی»

جشن ولادت حضرت علی (ع) در باغ کتاب؛ از بازی تا رونمایی از ۱۴۶۷ «یا علی»

جشن ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با اجرای مژده لواسانی همراه با برنامه‌های متنوع در باغ کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشن ولادت امام علی (ع) و روز پدر در باغ کتاب در این مجموعه علمی و فرهنگی برگزار شد. این برنامه در فضایی شاد و پر نشاط با بخش‌های مختلف مانند قصه‌خوانی، بازی، نقالی، خوشنویسی برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و اهدای جایزه همراه بود. این جشن روز جمعه ۱۴ بهمن از ساعت ۱۸ با اجرای مژده لواسانی آغاز شد و تا ۲۰:۳۰ در ورودی اصلی باغ کتاب ادامه داشت.

در ابتدای برنامه زینب رنجبر قصه‌گو و عضو انجمن تخصصی قصه‌گویان سروش، برای مخاطبان قصه‌ گفت و پس از آن کودکان چند بازی یاد گرفتند و به صورت گروهی بازی کردند. پس از آن گروه سرود «فرزندان ایران» چند سرود دینی و ملی را برای حضار اجرا کردند.

در بخش بعدی برنامه به مناسبت آغاز دهه فجر، برخی از اسناد انقلاب اسلامی با بیانی ساده و قصه‌گونه توسط حجت الله نوری پژوهشگر حوزه تاریخ، برای کودکان روایت شد. در این بخش کودکان با روایت‌هایی واقعی از دوران قبل از انقلاب اسلامی و علل وقوع انقلاب آشنا شدند.

در ادامه برنامه، نقالی با اجرای مرشد آرمان بحیرائی در مدح حضرت علی (ع) اجرا شد؛ اجرای نقالی نبرد امام علی (ع) در جنگ خندق از دیگر بخش‌های این جشن بود که با استقبال کودکان و خانواده‌ها برگزار شد.

اجرای نمایش علمی برای کودکان و نوجوانان یکی از دیگر از بخش‌های جذاب این جشن بود. در این برنامه مخاطبان با جذابیت‌های علم و کاربردهای لیزر، مفاهیم جاذبه و حجم اجسام به کمک یک نمایش جالب علمی آشنا شدند.

اجرای استند آپ کمدی کودک از دیگر بخش‌های این برنامه بود. این بخش توسط سید علی حسینی استند آپ کمدین کودک با موضوع خانواده اجرا شد.

بخش پایانی جشن ولادت حضرت علی (ع) به رونمایی از خوشنویسی کتیبه با مصرع «با هرچه عشق نام تو را می‌توان نوشت» به خط روح الله ارجمندی اختصاص داشت. این کتیبه با مشارکت مخاطبان باغ کتاب به ۱۴۶۷ ذکر «یا علی» مزین شده بود. در پایان برنامه به ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان در بخش کتیبه‌نویسی به قید قرعه جوایزی اهداء شد.

۵۷۲۴۵

پست بعدی

یک نابسامانی در جشنواره فیلم فجر

د فوریه 6 , 2023
ایسنا نوشت: برنامه دومین روز نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل در سینمای رسانه (پردیس ملت) در حالی یک ساعت قبل از آغاز نمایش فیلم اعلام شده که قرار است فیلم «شهر خاموش» احمد بهرامی به نمایش درآید. سایت روابط عمومی فیلم فجر حوالی ساعت ۱۴، یک ساعت قبل از نمایش فیلم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000