وضعیت ارز نیمائی مشخص نیست؛ ثبت سفارش واردات چای متوقف شد

وضعیت ارز نیمائی مشخص نیست؛ ثبت سفارش واردات چای متوقف شد

تسنیم نوشت: مدیرعامل انجمن چای و دمنوش ایران گفت: از یک ماه گذشته تمدید ثبت سفارش و ثبت سفارش جدیدی برای وارداتی چای انجام نمی‌شود تا وضعیت اختصاص ارز نیمایی به آن مشخص شود.

احمد رضا بخشی مدیرعامل انجمن چای و دمنوش ایران اظهار داشت: حدود یک ماه است که وزارت جهاد کشاورزی تمدید و ثبت سفارش جدید برای واردات چای انجام نمی‌دهد.

وی افزود: با توجه اینکه وضعیت چای برای دریافت ارز نیمایی یا آزاد تعیین تکلیف نشده است بانک مرکزی ارزی اختصاص نمی‌دهد که این امر می‌تواند تعادل بازار چای در کشور را بر هم بزند.

مدیرعامل انجمن چای و دمنوش ایران ادمه داد: امید می‌رود با تدبیر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سایر مسئولان دولتی از بر هم خوردن بازار چای در ماه‌های آینده با توجه به مصادف بودن با شب عید و ماه مبارک رمضان جلوگیری به‌عمل آید.

وی با بیان اینکه ارز مورد نیاز واردات این محصول در سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است که رقم کمی در مقایسه با سایر مواد غذایی به حساب می‌آید تصریح کرد: چای از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های جامعه است و در صورتی که کمبودی در تأمین آن ایجاد شود می‌تواند بعد روانی نامناسبی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰

پست بعدی

قتل یک امام جماعت توسط افراد ناشناس / «ماموستا» را با «بنزین» به آتش کشیدند

د ژانویه 30 , 2023
تسنیم نوشت: امام‌جماعت روستای کلاته سنندج پس از اینکه توسط تعدادی افراد ناشناس با بنزین آتش زده شد، فوت کرد. حجت‌الاسلام سعید عسکری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان درباره آتش زدن یکی از ماموستاها و فوت او در چند روز اخیر گفت: بله متاسفانه، چند روز قبل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000