هزینه ویزای 491 چقدر است؟

ویزای 491 استرالیا؛ ویزای تخصصی با اسپانسر فامیلی و نواحی کم‌جمعیت

افزایش روزافزون جمعیت بعضی از کلان‌شهرهای استرالیا، دولت این کشور را بر آن داشت که برنامه‌های مهاجرتی برای استان‌های کم‌جمعیت تنظیم کرده و زمینۀ اشتغال و تحصیل مهاجران بین‌المللی را در این نواحی نیز ایجاد کند. هم‌زمان با منسوخ شدن ساب کلاس 489 در سال 2019، ویزای 491 استرالیا جایگزین آن شد.

این ویزا یکی از انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا است که به مهاجران بین‌‌المللی اجازه می‌دهد تا به مدت 5 سال در نواحی کم‌جمعیت این کشور اقامت داشته و مشغول به کار شوند. کارگران ماهری که امتیازات لازم برای اقامت دائم استرالیا با اسپانسر ایالتی را کسب نکرده یا موفق به دریافت دیگر ویزاهای کار این کشور نشده‌اند، می‌توانند نسبت به اخذ ویزای تخصصی با اسپانسر ایالتی و فامیلی اقدام کنند.

ویزای ۴۹۱ استرالیا چیست؟

ویزای 491 استرالیا، عضو جدید و نوپای خانوادۀ ویزاهای کاری استرالیاست که در سال 2019 متولد شد. نگاه به سنِ آن‌قدر زیادش نیندازید که چیزهای بسیاری در چَنته دارد! با این ویزا می‌توانید به مدت ۵ سال در نواحی کم‌جمعیت استرالیا، به کار و تحصیل بپردازید و بعد از 3 سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. به‌طورکلی:

با این ویزا می‌توانید:

به مدت 5 سال در استرالیا به کار و تحصیل مشغول شوید

به‌دفعات بسیاری به استرالیا ورود / خروج داشته باشید

همسر و فرزندانتان را هم به همراه خودتان به استرالیا ببرید

پس از سال سوم اقامت دائم استرالیا و بعد از سال چهارم شهروندی این کشور را بگیرید

در مدت اقامت از خدمات بیمۀ رایگان Medicare برخوردار شوید

بیشتر مهاجران، شهرهای بزرگ مانند ملبورن و سیدنی را برای کار وزندگی انتخاب می‌کردند. این مسئله موجب به‌هم‌خوردن تعادل جمعیت و نیروی کار در این کشور شد. استرالیا برنامه‌هایی برای برگرداندن تعادل بین مناطق تدارک دید که معرفی ویزای ۴۹۱ هم یکی از آن‌ها بود.

شرایط دریافت ویزای 491 استرالیا

از مهم‌ترین الزامات مهاجرت به استرالیا توسط سابکلاس 491، شرکت در سیستم امتیازبندی این کشور و کسب حداقل نمرۀ قابل‌قبول است؛ و اینکه متقاضیان برای اخذ این ویزا باید به‌واسطۀ اسپانسر خانوادگی یا یکی از ایالت‌های تعیین‌شده اقدام کرده و متعهد شوند که در مدت اعتبار ویزا، در آن منطقه اقامت داشته باشند؛ قابل‌ذکر است که بر طبق قانون دولت استرالیا، دارندگان این ویزای امکان جابه‌جایی در دیگر مناطق مورد تأیید این کشور را نیز خواهند داشت.

محاسبۀ امتیاز ویزای 491 استرالیا نیز با توجه به معیارهایی ازجمله سن داوطلبان، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و میزان تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود. هرچقدر امتیاز متقاضیان در این سیستم بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت سابکلاس 491 خواهند داشت. از شرایط مهم دیگر این ویزا، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کسب دست‌کم 65 امتیاز در سیستم امتیازبندی استرالیا؛
  • تسلط قابل‌قبول به زبان انگلیسی؛
  • برخورداری از اسپانسرشیپ فامیلی یا یک ایالت مورد تأیید؛
  • وجود حرفۀ موردنظر متقاضی در لیست مشاغل موردنیاز؛
  • سوابق کاری مرتبط؛
  • دریافت ارزیابی مهارتی مثبت توسط یک سازمان واجد شرایط؛
  • بهره‌مندی از معیارهای سلامت و شخصیت (عدم سوءپیشینه و سوابق کیفری)؛

هزینه ویزای ۴۹۱ استرالیا

بخش هزینه در رابطه با اخذ ویزا همیشه سؤالی است که خیلی از متقاضیان دارند و در این ویزا باید به شما بگوییم که بحث هزینه‌ها مشابه دیگر ویزاهای کاری می‌باشد البته قابل‌ذکر است که این امکان وجود دارد که منطقه‌ای که از آن درخواست دعوت‌نامه می‌کنید هم برای بررسی اپلیکیشن شما هزینه‌ای جداگانه دریافت کند. درمجموع شما هزینه‌های متفاوتی را دارید به این صورت که برای ارزیابی مدارک تحصیلی و کاری خود بر طبق نوع سازمان ارزیاب باید مبلغی رابین 500 تا 1500 دلار استرالیا پرداخت کنید و اینکه اگر برای این ویزا حمایت فامیلی را ندارید باید برای بررسی درخواست به ایالت 200 تا 330 دلار پرداخت کنید که این موضوع هم‌بستگی به ایالت شما دارد و آخرین هزینه هم مربوط به هزینه‌های دولتی استرالیا می‌باشد که برای نفر اصلی ۴۰۴۵ دلار، برای همسر ۲۰۲۰ و برای هر یک از فرزندانتان ۱۰۱۵ دلار استرالیا است.

انواع ویزای 491 استرالیا

داوطلبان می‌توانند توسط اسپانسرشیپ ایالتی یا فامیلی برای اخذ ویزا اقدام کرده و با رعایت الزامات هر یک از این جریان‌های مهاجرتی، اقامت استرالیا را به دست آورند. به‌طورکلی انواع ویزای 491 استرالیا به دودستۀ زیر تقسیم می‌شوند:

1) اخذ سابکلاس 491 از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی

همان‌طور بستگان درجۀ اول یا دوم متقاضیان، بالای 18 سال سن داشته و مقیم دائم استرالیا یا شهروند این کشور دریکی از نواحی کم‌جمعیت تعیین‌شده محسوب شوند، می‌توانند اسپانسر آن‌ها شده و به تسهیل فرآیند اخذ این ویزا، کمک کنند.

2) اسپانسر ایالتی

در این جریان مهاجرتی، متقاضیان ابتدا باید رشتۀ موردنظر خود را از لیست مشاغل موردنیاز نواحی تأییدشدۀ استرالیا انتخاب کنند. پس از ارزیابی شرایط و محاسبۀ امتیازات لازم در شغل انتخابی، همان‌طور که متقاضیان حداقل رتبۀ لازم را کسب کرده باشند، موردحمایت یکی از ایالت‌های کم‌جمعیت استرالیا قرارگرفته و می‌توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند.

 

مزایای ویزای 491 استرالیا

در مرحله اول به این نکته توجه داشته باشید که این ویزا، اقامت دائم استرالیا نیست و در حوزه ویزاهای provisional قرار می‌گیرد.

  • اقامت موقت استرالیا به مدت 5 سال
  • رفت‌وآمد نامحدود به استرالیا به مدت 5 سال
  • کار تمام‌وقت در استرالیا
  • تحصیل در استرالیا برای شما و اعضای خانواده (تحصیل فرزندان در مدارس دولتی رایگان خواهد بود)
  • خدمات درمانی رایگان استرالیا

مطابق قانونی که در اواخر اکتبر ۲۰۱۹ تصویب شد، ارائه خدمات درمانی رایگان استرالیا ( مدیکیر) که فقط به دارندگان ویزای اقامت دائم تعلق می‌گرفت، در اختیار دارندگان ویزای ۴۹۱ نیز خواهد بود. بدین ترتیب این ویزا مزیت‌های خیلی زیادی نسبت به ویزای ۴۸۹ سابق خواهد داشت. ولی باید چند نکته را برای شما عنوان کنیم که دلیل اصلی اقدام برای این ویزا می‌باشد.

ویزای ۴۹۱ استرالیا نسبت به ویزاهای 189 و همچنین 190 شرایط خیلی آسانی برای دریافت دارد چراکه متقاضیانی که در پروسه اخذ ویزای کاری استرالیا قرار دارند بهتر می‌دانند که در سال‌های اخیر به چه میزانی باید سعی کنند تا سابکلاس های 189 و 190 را دریافت کنند ولی ویزای 491 شرایط بسیار متفاوتی دارد و احتیاج به امیتاز کمتری دارد. موضوع دیگر به پروسه اخذ ویزا میرسد جایی که ما به گفته‌های اداره مهاجرت استرالیا در وب‌سایت رسمی خود استناد می‌کنیم که اعلام کرده است مدت‌زمان اخذ این ویزا نسبت به دیگر ویزاها کوتاه‌تر است.

دریافت اقامت دائم از طریق ویزای 491 استرالیا

داوطلبان می‌توانند با اخذ ویزای 491، اقامت دائم استرالیا را دریافت کرده و از مزایای سکونت نامحدود در این کشور برخوردار شوند. برای تحقق این موضوع، لازم است که متقاضیان دست‌کم 3 سال از 5 سال مدت اعتبار ویزای خود را در رشتۀ انتخابی، مشغول به کار بوده و از حداقل حقوق تعیین‌شده توسط دولت استرالیا نیز برخوردار باشند.

 

همان‌طور که دارندگان این ویزا، الزامات مذکور را برآورده سازند، می‌توانند وضعیت سکونت خود را در کشور استرالیا، به اقامت دائم تبدیل کنند. قابل‌ذکر است که این موضوع به‌واسطۀ دریافت ویزای 191 صورت می‌گیرد و هزینه‌هایی نیز برای متقاضیان اصلی و همراهان وی، در بر خواهد داشت.

ویزای ۴۹۱، یکی از ویزاهای دستۀ اسکیل‌ورکر استرالیا است که در سال 2019 معرفی شد. با گرفتن این ویزا می‌توانید تا پنج سال در استرالیا کار و تحصیل کنید و پس از سال سوم هم اقامت دائم این کشور را بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ویزاپیک در تماس باشید.

ویزای 491 استرالیا

پست بعدی

تحول سبک زندگی با تولید محتوای ملی

د ژانویه 23 , 2023
نماینده دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در برنامه «صمیمانه» تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی هم‌اکنون در حال بسترسازی برای شکل‌گیری یک نهضت ملی برای تولید محتوا است تا از طریق آن با تولید محصولات باکیفیت با تاکید بر محصولات خانواده‌محور بتواند سبک زندگی را متحول کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنجمین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000