نظر حجت‌الاسلام و المسلمین زائری درباره سانسور چند صحنه جنجالی از آقازاده

در قسمت ششم سریال آقازاده، مدت زمان ۱۵ دقیقه‌ از سریال حذف شد که مربوط به حضور یک زائر مسیحی در حرم امام رضا(ع) است.

از زمان پخش قسمت ششم سریال آقازاده، بحث بر سر سانسور این سریال شبکه نمایش خانگی تقریباً یکی از بحث‌های داغ صفحات فرهنگی رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی بوده است.

حذف دیالوگ های مربوط سکانسی از این سریال که روایتگر حضور یک دختر مسیحی در حرم رضوی بوده از جنجالی ترین بخش‌های حذف شده قسمت ششم بود.

بخش‌هایی که شورای نظارت معاونت سینمایی ارشاد آنها را مناسب انتشار ندانست.

اما درحالی که در روایات بسیاری از ارادت پیروان ادیان دیگر به ائمه اطهار سخن‌ گفته شده است، سانسور این بخش‌ها ضرورت داشته؟ این پرسش اولیه ما از حجت الاسلام محمدرضا زائری، کارشناس مسائل مذهبی است که او پاسخ می دهد: «مواردي متعددي را من خودم سراغ دارم از همين دست درباره روایاتی که از ارادت پیروان مذاهب و ادیان دیگر به ائمه نقل شده است.»

این کارشناس مذهبی در ادامه درباره بخش‌های حذف شده به بهانه به نمایش گذاشتن ورود افراد غیر مسلمان به اماکن متبرکه توضیح می دهد: «بايد بين حكم شرعي در ملاحظه حدود تردد با اصل موضوع فاصله گذاشت. حرم امام هشتم پناهگاه همه است چنان كه در زمان حيات شريف شان چنين بود.»

محمدرضا زائری
سریال آقازاده

پست بعدی

هانیه توسلی بازیگر فصل دوم «عاشقانه» شد

د آگوست 3 , 2020
هانیه توسلی به عنوان دومین بازیگر زن سریال نمایش خانگی «گیسو» (فصل دوم عاشقانه) معرفی شد. همزمان با نزدیک شدن به زمان تصویربرداری سریال نمایش خانگی «گیسو» به تهیه‌کنندگی هومن کبیری و کارگردانی منوچهر هادی، هانیه توسلی هم به عنوان دومین بازیگر زن به این مجموعه اضافه شد. هانیه توسلی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000