خبری در راه است؟ / انتصابات «پاییزی» جدید ۵۷ «ائمه جمعه» / برخی ائمه جمعه، مورد نقد و هجمه رسانه‌ها بودند

خبری در راه است؟ /  انتصابات «پاییزی» جدید ۵۷ «ائمه جمعه» / برخی ائمه جمعه، مورد نقد و هجمه رسانه‌ها بودند

ایرنا نوشت: سخنگوی شورای سیاستگذاری از انتصابات جدید ائمه جمعه در ۵۷ پایگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت: نماز جمعه یکی از منبرهای اصلی و تبیین‌گر در زمان فتنه است.

حجت‌الاسلام علی نوری در پنجمین جلسه گزارش مردمی با موضوع عملکرد نهاد نمازجمعه که امروز به صورت مجازی برگزار شد، با یادی از مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی که حقیقتاً جامعه دینی و انقلاب اسلامی ما مدیون بیانات و آثار ارزشمند این علامه است، گفت: امروز هم‌زمان با سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی است. یاد او را که عزت‌بخش جامعه مسلمین بود، گرامی می‌داریم و امیدواریم از پیروان و رهروان مکتب حاج قاسم باشیم.

وی همچنین به شهدای امنیت اشاره و بیان کرد: در این مدت اتفاقاتی در کشور رخ داد و عزیزانی از بسیج، ناجا، سپاه و مردم شریف ایران در این فتنه برای امنیت و حفظ اقتدار ایران اسلامی به شهادت رسیدند. دشمن با جنگ ترکیبی در حوزه ادراکی وارد شد و جریان‌های غربی و استکباری با حمایت آل سعود وارد جنگ رسانه‌ای شده و فتنه‌ای با آسیب‌هایی برای کشور رقم زدند. اما مردم ایران با بصیرت و شهامت در پرتوی هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از این فتنه عبور کردند.

حجت‌الاسلام نوری تلاش ستودنی و ویژه شبکه امامت جمعه را در این برهه گرامیداشت و افزود: از تمامی عزیزانی که در این دوره به جهاد تببین پرداختند، تقدیر می‌کنیم. نمازجمعه یکی از منبرهای اصلی و تبیین‌گر در زمان فتنه است. زمانی که بسیاری سکوت کردند و ابهام را در فضای اجتماعی بالا بردند، سخنان روشنگر و خطبه بصیرت بخش و اجتماعات وحدت‌بخش و دشمن‌شکن نماز جمعه همچون خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود و به اذعان بزرگان و اهل رسانه و تحلیل، نقش ائمه جمعه در روشنگری‌ها بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۰ هزار خطبه تبیینی درباره مسائل روز و اتفاقاتی که علیه مردم و نظام ایران اسلامی بود، خوانده شد، تصریح کرد: ائمه جمعه در خط مقدم مقاومت بودند و هستند. حتی در برخی اوقات ائمه جمعه هم مورد حملات رسانه‌ای قرار می‌گرفتند و در فضای اجتماعی مورد نقد و هجمه رسانه‌ها بودند، اما همه ما پای عهدی که با نظام و حاج قاسم بستیم، ایستادیم و تا ظهور دولت کریمه این مقاومت ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به حضور ائمه جمعه در آیین‌های ملی و مذهبی همچون ۱۳ آبان روز دانش آموز و ۱۶ آذر روز دانشجو در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این ایام شاهد تشییع شهدای امنیت در حوادث اخیر و نیز شهدای گمنام در مناطق و شهرهای مختلف کشور بودیم که با پیشگامی ائمه جمعه و حضور مردم ایران اسلامی به خوبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود به انتصابات جدید ائمه جمعه در ۵۷ پایگاه در فصل پاییز اشاره کرد و با بیان اینکه این تغییرات به دلیل درگذشت و یا بازنشستگی ائمه جمعه صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد که تغییرات در نهاد ائمه جمعه با رویکرد جوانگرایی و ارتقای علمی و حضور انقلابی، باعث اعتلای ایمانی و انقلابی شهرها شود.

وی با قدردانی از بیانات ائمه جمعه در حوزه بصیرت افزایی و همچنین پیگیری مطالبات مردم و رساندن خواسته‌های آنان به گوش مسئولان، از خدمات خالصانه و مجاهدانه حجت‌الاسلام نوروزی در اسلامشهر که با حکم امام خمینی (ره) به مدت ۴۳ سال امام جمعه این شهرستان بود، تشکر کرد.

حجت الاسلام نوری اشتغال و بیکاری جوانان را دغدغه اصلی ائمه جمعه برشمرد که در سراسر کشور توسط ائمه جماعت پیگیری می‌شود و امیدواریم شاهد رونق اشتغال در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

«داد» آقای کارگردان به جشنواره فجر نرسید

س ژانویه 3 , 2023
مهر نوشت: ابوالفضل جلیلی با اشاره به افزایش هزینه تولید فیلم در سینمای ایران تاکید کرد در چنین شرایطی ادامه کار برای فیلم های لوباجت هم سخت شده است. ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما درباره پروژه «داد» به تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده گفت: تقریباً فیلمبرداری این فیلم سینمایی به پایان رسیده اما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000