هشدار قرمز بارندگی در خوزستان صادر شد

هشدار قرمز بارندگی در خوزستان صادر شد

اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به حجم بالای بارندگی در استان، هشدار سطح قرمز را صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تقویت سامانه بارشی در استان بیان کرد: این شرایط از اواسط وقت چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه پایدار است.

محمد سبزه زاری افزود: در این مدت شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان و همچنین انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر در مناطق جنوب شرقی و شرقی و سواحل و ارتفاعات خوزستان خواهیم بود.

وی گفت: این شرایط موجب لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای شهری و بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آب‌گرفتگی وجاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف در جاده‌های کوهستانی می‌شود.

سبزه زاری در این زمینه توصیه کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به کار گرفته شود.

وی گفت: همچنین آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ رو، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول ضروری است.

کد خبر 5672335

پست بعدی

«نام‌ها» روایتی از شهدای نامدار با صدای هنرمندان مطرح کشور

س ژانویه 3 , 2023
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مجموعه انیمیشن «نام‌ها» درباره سرداران بزرگ دفاع مقدس برای نخستین بار از آخر هفته جاری روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت. مجموعه کمیک موشن «نام‌ها» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی و تهیه کنندگی محمد پیرهادی محصول سازمان سینمایی سوره از هفته جاری ۱۵ دی ماه و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000