جوادی آملی در دیدار قالیباف: مسئولیت به آدم‌های خوب بی‌عرضه واگذار نشود / درست رفتار نکنیم، خداوند ما را می‌برد و با قوم دیگری، دینش را حفظ می‌کند

 جوادی آملی در دیدار قالیباف: مسئولیت به آدم‌های خوب بی‌عرضه واگذار نشود / درست رفتار نکنیم، خداوند ما را می‌برد و با قوم دیگری، دینش را حفظ می‌کند

ما بالاتر از امیرالمومنین که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است!

صفحه اینستاگرام آیت‌الله العظمی جوادی آملی نوشت: محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه، صبح امروز چهارشنبه هفتم دی ماه با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله) در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار و گفتگو کردند. اهم بیانات مرجع عالیقدر در این دیدار به شرح ذیل می باشد.

  • دو چیز مملکت را نگه می دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه اش پایداری مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن سوزی ها و مسجد سوزی ها.
  • ما دو وظیفه داریم، یکی دعا کردن به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری عقل و تدبیر است.
  • حضرت امیر (ع)، کمیل را مسئول منطقه ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم های بد اختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.
  • داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است! اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می گرداند، امیرالمومنین (ع) می فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند!
  • اگر در صحنه کربلا یک عابس وجود داشت که عریان به میدان آمد، ما در هشت سال دفاع مقدس، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست، اینها سرمایه های کشور و صاحبان اصلی آن هستند.
  • امیدواریم تا خداوند به حرمت خون های پاک این شهداء کشور را حفظ کند، اما باید بدانیم که اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد؛ در ادعیه ماه مبارک رمضان می خوانیم که خدایا تو که دینت را حفظ خواهی کرد، چرا ما حافظ دین تو نباشیم أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی چرا ما نباشیم؟! چرا ما دین خدا را حفظ نکنیم؟!

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱

پست بعدی

ترسناک‌تر از دلار ۴۳ هزار تومانی، اظهارات رئیسی است!

پ دسامبر 29 , 2022
اعتمادآنلاین | سلمان کدیور نوشت: از قیمت 43000 تومانی دلار، وحشت آورتر خواندن اظهارات رئیس دولت در این روزهای پر التهاب است. هر روز صحبت می کند و دستور می دهد که به مردم گزارش دهید، با مردم صحبت کنید، به مردم توضیح دهید، از پیشرفت ها از قلل فتح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000