«درخواست» خبرگزاری فارس از قوه قضاییه / ادعای نرگس محمدی درباره آزار جنسی بازداشت‌شدگان را بررسی و نتیجه را اطلاع‌رسانی کنید

«درخواست» خبرگزاری فارس از قوه قضاییه / ادعای نرگس محمدی درباره آزار جنسی بازداشت‌شدگان را بررسی و نتیجه را اطلاع‌رسانی کنید

فارس نوشت: چنانچه ادعای مطرح شده واهی بود، با عامل انتشار برخورد قانونی صورت گیرد و بالعکس اگر ادعا صحیح بود با عاملین جرم برخورد شدیدتری صورت گیرد.

  • تجاوز، سواستفاده و آزار و اذیت جنسی‌ نقض اساسی قوانین حقوق بشر است. عباراتی که معمولا در تنش‌های بین‌المللی علیه دشمنان استفاده می‌شود تا کشور هدف را به نقض «سیستماتیک و گسترده حقوق‌بشر» متهم کنند و در نهایت مدعی اتهام «جنایت علیه بشریت» شوند. آشوب‌های اخیر ایران، فرصتی را برای جریان‌های ضدایرانی فراهم کرد تا با استفاده از کارگزاران خود در داخل و خارج کشور، بخشی از پرونده‌سازی علیه ایران را با محوریت «آزار» و «تجاوز» جنسی به زنان و دختران بازداشت شده تکمیل کنند.
  • از قوه قضاییه درخواست می‌شود ادعای جدید نرگس محمدی مبنی بر چند مورد آزار جنسی در بازداشتگاه را پیگیری و ابعاد ماجرا را روشن و نتیجه را در اختیار رسانه و افکار عمومی قرار دهد. چنانچه ادعای مطرح شده واهی بود، با عامل انتشار برخورد قانونی صورت گیرد و بالعکس اگر ادعا صحیح بود با عاملین جرم برخورد شدیدتری صورت گیرد.
  • تکرار یک دروغ با روش‌های مختلف علیه یک دولت با هدف اثبات وقوع آن دروغ در افکار عمومی و به منظور مشروعیت‌زدایی و در بعد بین‌المللی با هدف پرونده‌سازی و محکومیت بین‌المللی در دادگاه صورت می‌گیرد. معمولا بعد از گذر از دوران آشوب و درجایی که فضا آرام شده است، پیگیری‌ها مشخص می‌کند که چنین ادعاهایی دروغ بوده، اما اثر آن دروغ در اذهان حذف شدنی نیست. به همین منظور نیازمند رسیدگی فوری و شفاف به چنین ادعاهایی هستیم تا مانع ایجاد هزینه در بعد داخلی و خارجی شویم. قانون‌گذاری در این حوزه از ضروریات است تا هزینه ادعای بدون سند مانعی باشد تا از انتشار رسانه‌ای آن پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

شبکه‌های نمایش خانگی رقیب‌ جدی‌تری برای برنامه‌های کودک هستند/ بسیاری از نویسندگان حاضر نیستند برای تلویزیون بنویسند

د دسامبر 26 , 2022
اینترنت، ماهواره، شبکه‌های خانگی این روزها جای تلویزیون را در بین مردم پر کرده‌اند. این رسانه‌ها توانسته‌اند خوراک‌های مورد علاقه مردم را تهیه و در اختیار آنها قرار بدهد. ویژگی مهم این رسانه محتوای متنوع آن است که به دنبال خود انتخاب را برای مخاطب آسان کرده است. کودکان هم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000