حضور گسترده استان‌ها در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

حضور گسترده استان‌ها در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

دبیر بخش تجسم هنر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از اعلام آمادگی و مشارکت گسترده استان‌های کشور در برگزاری جشنواره پانزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزای خبر آنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره، سید مصطفی زراوندیان دبیر بخش تجسم هنر ضمن ارزیابی مثبت روند تعامل ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال همچون سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایتخت، شاهد برپایی نمایشگاه‌های هنری در استان‌های سراسر کشور نیز خواهیم بود.

وی افزود: به‌منظور تمرکززدایی، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها و نیز ایجاد زمینه‌های لازم جهت ارائه آثار هنرمندان مستعد سراسر کشور، در این دوره نیز تدابیر و تمهیدات مقتضی پیش‌بینی شده است تا هنرمندان از اقصی‌نقاط کشور بتوانند آثار هنری خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و در این رویداد هنری شرکت کنند.

زراوندیان ضمن اشاره به بخش‌های مختلف پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: همانطور که در فراخوان نیز قید شده است، جشنواره امسال در دو بخش اصلی (طوبای زرین) و ویژه (قله‌ها) برگزار می‌شود که بخش طوبای زرین رقابتی بوده و شامل آثار ارسالی هنرمندان رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی، نگارگری و حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان) است. بخش قله‌ها نیز تلاش می‌کند به ترسیم قله‌های افتخار ایران و ایرانی بپردازد.

دبیر بخش تجسم هنر ادامه داد: به موازات برگزاری ۲ بخش اصلی و ویژه، بخش تجسم هنر نیز به نمایش آثار هنرمندان مقیم استان‌ها در استان‌های مربوطه اختصاص دارد. با توجه به هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌های صورت‌گرفته میان دبیرخانه جشنواره و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور، به نظر می‌رسد که امسال شاهد استقبال و حضور پررنگ هنرمندان استان‌ها در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر باشیم.

زراوندیان در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رویکرد جشنواره پانزدهم مبتنی‌بر هنر خلاق، وحدت‌بخش، امیدآفرین و هویت‌مند در قالب هنر متعالی برای مردم است، در این دوره تلاش شده است که جشنواره بستر مناسبی برای پیوند و ارتباط هرچه بیشتر آحاد مردم با هنرهای تجسمی باشد.

یادآوری می‌شود که پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سیدعباس میرهاشمی، بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در تهران و سایر استان‌های کشور برپا می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.

۵۵۵۵

پست بعدی

درخواست تلویحی روزنامه دولت برای برکناری مولوی عبدالحمید

ی دسامبر 25 , 2022
روزنامه دولت در گزارشی ضمن انتقاد شدید از «مواضع شاذ» مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، نوشت: بازگشتن منبر خطابه مسجد مکی به عنوان تریبون نافذ زاهدان به مسیر اجتناب از التهاب‌آفرینی و دوقطبی‌سازی به هر ترتیب بهترین اتفاقی است که می‌تواند زمینه‌ساز روزهای بهتر برای مردم شریف استان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000