قابلیت جالب جنگنده اف‌۳۵ که خلبان‌ها دوستش ندارند!

قابلیت جالب جنگنده اف‌۳۵ که خلبان‌ها دوستش ندارند!

چند روز پیش ویدئوی فرود ناموفق جنگنده اف‌۳۵ در رسانه‌ها منتشر شد، در این ویدئو یکی از قابلیت‌های این جنگنده نسل پنج به خوبی نمایان بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جنگنده نسل پنج اف ۳۵ یکی از مشهورترین هواپیماهای مدرن است که در ارتش چندین کشور پرواز می‌کند.

هفته پیش حادثه فرود ناموفق این پرنده پنهان‌کار به صورت گسترده در رسانه‌های منتشر شد، گرچه هنوز دلیل حادثه مشخص نشده است اما در این رویداد یکی از ویژگی‌های جالب این پرنده به نمایش گذاشته شد.

در فیلم حادثه درست زمانی که فکر می‌کنیم همه چیز به پایان رسیده و هواپیما آرام گرفته است، قابلیت اجکت فعال شده و خلبان با صندلی مخصوصش از جنگنده بیرون می‌جهند.

به نظر می‌رسد این حادثه مربوط به سیستم ایجکت خودکار صندلی این جنگنده است. صندلی خلبان مارتین بیکر مدل US16E که در این پرنده مدرن کار گذاشته شده است، به قابلیت اجکت خودکار مجهز شده است.

مشخص نیست که این مکانیسم چطور تشخیص می‌دهد که کنترل هواپیما از دست خلبان خارج شده و فعال می‌شود اما برخی خلبان‌ها از جمله گراهام تاملینسن انگلیسی باور دارند که این ویژگی کارآمد و مفید نیست.

۵۸۵۸

پست بعدی

چه خبر از پولدارهای تهران؟ / بالاخره رفتند یا ماندند؟

پ دسامبر 22 , 2022
در ماهی که متوسط قیمت مسکن در تهران متری ۳ میلیون تومان افزایش داشت اما مسکن در منطقه یک با ریزش ۳ میلیون تومانی مواجه شده و دیگر منطقه لوکس‌نشین یعنی منطقه سه نیز بدون تغییر بوده است. مرکز آمار ایران سرانجام با تاخیر زیاد، گزارش تحولات بازار مسکن در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000