پیش بینی کاهش اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی در برنامه هفتم

پیش بینی کاهش اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی در برنامه هفتم

پور ابراهیمی گفت: تغییرات اقلیمی سوانح طبیعی را افزایش داده‌ و منتظر پیشنهادات هلال احمر هستیم تا احکامی برای کاهش اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی را در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه بگنجانیم.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییرات اقلیمی گفت: از جمعیت هلال احمر تقاضا داریم مستندات علمی و تخصصی خود پیرامون افزایش سوانح طبیعی و انسانی ناشی از تغییرات اقلیمی را به مجلس ارائه کند تا در زمان بررسی لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه کشور، مجلس احکامی را با هدف کاهش اثرات گرم شدن زمین بر زندگی مردم در لایحه پیشنهادی دولت اضافه کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون تعداد وقوع حوادثی چون سیل‌های خارج از فصل بارش افزایش چشمگیری داشته و میزان تخریب سیل، همزمان با خشکسالی در کشور روند سابق امدادرسانی را تغییر داده‌است.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد تا پایان سال و یا حداکثر در ابتدای سال آینده وارد بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس خواهیم شد گفت: تلاش می‌کنیم قبل از تصویب لایحه پیشنهادی دولت، احکامی دیده شود که آسیب‌پذیری کشور از تغییر اقلیم را کاهش و پیشگیری از سوانح را افزایش دهد.

پور ابراهیمی با قدردانی از پاسخ سریع و مناسب هلال احمر به حوادث و بلایا گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار ماست و کمیسیون اقتصادی مجلس در راستای خدمت‌گذاری به مردم از هرگونه همکاری با این نهاد مردمی استقبال می‌کند.

کد خبر 5658633 فائزه نجارزادگان

پست بعدی

صندوق سهامی انار بازدهی بالاتر از شاخص کسب کرد

ی دسامبر 18 , 2022
بررسی عملکرد یکسال گذشته صندوق‌ سهامی انار نشان از آلفای مثبت این صندوق نسبت به شاخص دارد. صندوق سهامی و قابل معامله ETF انار از محصولات مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است که آذر سال ۱۴۰۰ پذیره‌نویسی شده است. این صندوق سهامی در عملکرد یکساله همواره بازدهی بالاتر یا آلفای مثبت نسبت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000