یک ایرانی‌تبار سفیر آمریکا در جمهوری چک شد+ عکس

اعتمادآنلاین|

بیژن ثابت سرمایه‌گذار امریکایی که از طرف پدر ایرانی‌تبار و از طرف مادر کره‌ای‌تبار است به اتفاق آرا از طرف سنای امریکا به سمت سفیر امریکا در جمهوری چک تأیید صلاحیت شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، سنای آمریکا با حضور بیژن ثابت برای پست سفیر آمریکا در جمهوری چک موافقت کرد.

ثابت گفت که اولویت‌های او پیروی از میراث واسلاو هاول در حفاظت از حقوق بشر و آزادی رسانه‌ها و توسعه همکاری امنیتی ایالات متحده و چک، از جمله حمایت از مذاکرات خرید جت‌های جنگنده F-35 از سوی چک است.

آخرین سفیر آمریکا در پراگ استفان کینگ بود که در پایان سال 2020 اعلام کرد که با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید بایدن از این سمت کناره گیری می کند.

از آن زمان تاکنون، پست سفیر آمریکا در پراگ خالی است.

بیژن ثابت، ۵۳ سال دارد و یکی از بنیانگذاران و شریک شرکت «اسپارک کپیتال» از سال 2005 است که با سرمایه‌گذاری خطرپذیر سروکار دارد. او سرمایه‌گذاری‌های خود را در حوزه فناوری دنبال می‌کند. ثابت یکی از صدها شخصیت فنی مجله فوربس است.

بیژن ثابت توییتر

بیژن ثابت کیست

ثابت ریشه ایرانی-کره‌ای دارد. از طرف پدر ایرانی‌تبار و از طرف مادر کره‌ای‌تبار است.

بیژن ثابت ثابت حدود دو دهه است که در حوزه شرکت‌های اینترنتی سرمایه‌گذاری می‌کند. او از سال 2008 سهامدار توییتر بود و مدتی هم در هیئت مدیره این شرکت فعالیت کرد.

پیش از این، او به عنوان یک مدیر ارشد در چندین استارت‌آپ فناوری در سیلیکون‌ولی کالیفرنیا و ماساچوست کار کرده بود.

بیژن ثابت یکی از همکاران دائمی حزب دموکرات آمریکاست.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آقای میرسلیم! آن پسر منافق شما مستحق اعدام نیست؟!

پ دسامبر 15 , 2022
اعتمادآنلاین| مردی که همین چند وقت قبل (تیر ماه) با چهره‌ای پریشان ماجرای بازداشت و زندانی شدن فرزندش را به جرم مسائل امنیتی (همکاری با گروهک منافقین) برای رسانه‌ها نقل می‌کرد و بسیار عاجزانه از مشکل جسمی و روحی و البته گول خورده بودن فرزنداش سخن می‌گفت، امروز از فاصله […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000