قیمت ایمپلنت یک دندان چقدر است؟

اعتمادآنلاین|

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از روش های مناسب برای پرکردن جای خالی دندان، ایمپلنت می باشد. در این روش متریال خاصی بر روی لثه و جای ریشه دندان قرار می گیرد و بر روی آن تاجی که ظاهری مشابه دندان دارد نصب می شود. هزینه ایمپلنت دندان با توجه به متریالی که استفاده می شود و دیگر عوامل مانند، تعداد ایمپلنت، برند سازنده، پزشک متخصص و… متفاوت می باشد. یکی از نکات مهم برای ایمپلنت دندان وجود استخوان کافی و مناسب برای کاشت می باشد در صورت نبود استخوان کافی کاشت دندان انجام نمی شود. در ادامه درباره قیمت ایمپلنت و عوامل موثر بر قیمت آن توضیحات کاملتری می دهیم. با ما همراه باشید.

برای دریافت قیمت ایمپلنت دندان روز یک دندان می توانید از صفحه ما زیر دیدن فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

images_1670831369

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

جنس و متریال ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از تیتانیوم با روکش سرامیکی ساخته می شود. تیتانیوم زیست سازگار بوده و استفاده از آن بر سلامت بدن تاثیر منفی ندارد و همچنین پیوند فک با تیتانیوم به خوبی انجام می شود. استفاده از ایمپلنت تیتانیوم هزینه مشخصی دارد اما زمانی که بیمار به تیتانیوم حساسیت داشته باشد باید از متریال دیگری برای ایمپلنت استفاده شود و در این صورت قیمت ایمپلنت دندان تغییر می کند.

برند و کشور سازنده ایمپلنت

برند ایمپلنت دندان و کشور سازنده آن مختلف است و هر برند قیمت متفاوتی دارد. هر چه برند و کیفیت ایمپلنت بهتر باشد درمان آن نیز تاثیر گذارتر می باشد. بهترین و حرفه ای ترین کشورهای سازنده ایمپلنت دندان مختص به کشورهایی مانند، آمریکا، آلمان، سوئد، سوئیس و کره می باشد.

تعداد ایمپلنت های دندانی

تعداد ایمپلنت دندان بر قیمت آن بسیار تاثیرگذار است و هر چه تعداد ایمپلنت دندان بیشتر باشد هزینه کلی آن هم بالاتر می باشد. زمانی که یک دندان از دست رفته باشد یک ایمپلنت تک دندانی برای نصب استفاده می شود و به طبع هزینه کاشت یک دندان کمتر می باشد.

معرفی دیگر عوامل موثر بر هزینه کاشت دندان

پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان

برای نصب ایمپلنت دندان نیاز به استخوان کافی است. زمانی که دندانی از دست می رود به مرور استخوان آن قسمت تحلیل می رود و شرایط نگهداری دندان را ندارد به همین دلیل برای ایمپلنت لازم است تا تراکم مناسبی از استخوان در آن ناحیه ایجاد شود.

موقعیت کاشت

کاشت دندان برای دندان های جلویی هزینه کمتری دارد زیرا نتایج بهتری صورت می گیرد و جراحی آسانتری نسبت به سایر دندان ها دارد. کاشت دندان آسیاب نسبت به دیگر دندان ها از هزینه جراحی بیشتری برخوردار است.

نوع کاشت دندان

ایمپلنت دندان به دو صورت فوری و تاخیری کاشت می شوند. ایمپلنت فوری بعد از کشیدن دندان جایگزین می شود و هزینه کاشت این دندان نسبت به ایمپلنت تاخیری کمتر است. ایمپلنت تاخیری مدت زمان بیشتر و فرآیند پیچیده تری برای نصب دارد.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی یکی از عواملی است که بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر دارد. در شهرهای کوچک جو رقابتی بین پزشکان وجود ندارد و هزینه ایمپلنت نسبت به شهرهای بزرگ بیشتر است. در شهرهای بزرگ به دلیل وجود پزشک های مختلف و فضای رقابتی با هزینه های مختلف میتوانید کاشت دندان انجام دهید.

پزشک متخصص کاشت دندان

یکی از عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان میزان تجربه و مهارت پزشک متخصص است. متخصص با تجربه از بروزترین تکنیک ها استفاده می کند و با مهارتی که دارد بهترین ایمپلنت دندان را برای فرد بیمار وصل می کند. دستمزد جراح متخصص با توجه به نیاز بیمار و مشکلاتی که دارد متفاوت است. عمل کاشت دندان توسط 4 متخصص مختلف مانند، دندانپزشک عمومی، جراح دهان و دندان، متخصص لثه و متخصص پروتز دندان انجام می شود. هزینه کاشت دندان توسط دندانپزشک عمومی نسبت به دیگر جراحان دهان و دندان کمتر است. در ادامه عوامل موثر بر هزینه متخصص کاشت دندان را عنوان می کنیم.

images_1670831402

عوامل موثر بر دستمزد پزشک جراح برای کاشت دندان

عمل های لازم قبل و در حین ایمپلنت دندان

در اکثر افراد باید آمادگی های لازم برای کاشت دندان انجام شود. اجرای عمل های مختلف برای کاشت دندان بر هزینه نهایی آن موثر هستند. عمل هایی که قبل یا هنگام ایمپلنت دندان انجام می شود شامل، کشیدن دندان، پیوند استخوان، عمل سینوس لیفت و جرمگیری دندان می باشند.

کشیدن دندان

زمانی که بعد از پوسیده شدن دندان به پزشک مراجعه کنید و بعد از آن ایمپلنت انجام شود باید علاوه بر هزینه ایمپلنت هزینه کشیدن دندان هم پرداخت کنید. اگر بعد از چندین هفته از کشیدن دندان اقدام به کاشت دندان کنید فقط باید هزینه ایمپلنت را پرداخت کنید. قیمت کشیدن دندان از 200 هزار تومان شروع می شود.

پیوند استخوان

زمانی که دندانی از دست می رود باید در زمان کوتاهی جای آن پر شود. در صورتی که بعد از کشیدن دندان ایمانت انجام نشود به مرور زمان استخوان آن ناحیه تحلیل رفته و تراکم خود را از دست می دهد. برای کاشت دندان در این شرایط لازم است تا پیوند استخوان انجام شود. برای عمل پیوند استخوان برای کاشت دندان باید هزینه اضافه تری پرداخت کنید. بعد از جراحی پیوند استخوان تا چند ماهی زمان نیاز است تا آن قسمت برای کاشت تقویت و آماده شود. هزینه پیوند استخوان از 1.5 میلیون تومان شروع می شود.

سینوس لیفت

عمل سینوس لیفت زمانی انجام می شود که مدت زمان زیادی از کشیدن دندان آسیاب گذشته باشد و استخوان های سینوس اطراف بینی تحلیل رفته باشد. در شرایطی که ایمپلنت بدون انجام عمل سینوس لیفت انجام شود بعد از گذشت زمان کوتاهی ایمپلنت می شکند و باعث به وجود آمدن عفونت و مشکلات سینوس می شود. برای تقویت سینوس و جراحی سینوس لیفت باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید. انجام سینوس لیفت به همراه پیوند استخوان حدود 2 تا 6 میلیون هزینه دارد.

جرمگیری دندان

جرمگیری دندان ها عمل مهمی است که قبل از انجام کاشت دندان انجام می شود. برای کاشت موفق لازم است تا همه دندان ها تمیز و عاری از هرگونه پلاک و جرمی باشند. وجود جرم هنگام ایمپلنت دندان ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. هزینه جرمگیری دندان در هر فک حدود 400 هزار تومان می باشد.

قیمت ایمپلنت دندان کشورهای سازنده مختلف

قیمت ایمپلنت دندان آمریکایی

کاشت دندان با برندهای آمریکایی بهترین و معتبرترین ایمپلنت دندان محسوب می شود و نسبت به سایر ایملنت ها قیمت بیشتری دارد. رنج قیمت برندهای آمریکایی مانند، زیمر، بیومت، بیکون، شورت، بیکن مکس و سینتو گرفت در سال 1401 حدود 12 میلیون تومان برای یک دندان می باشد.

images_1670831434

قیمت ایمپلنت کره ای

ایمپلنت هایی کره ای از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و در کنار کیفیت بالا قیمت مناسبی هم دارند. ایمپلنت های کره ای با برندهای مختلفی مانند، ufit، snuc، cis، cmi، biotem، sewonmedix، سون مدکس، DIO، OSSTEM، اوستم، megagen و Dentium وجود دارند و رنج قیمتی آنها بین 3 تا 8 میلیون است. پایین ترین قیمت ایمپلنت دندان برند کره ای متعلق به برند ufit می باشد و گرانترین آن برند مگاژن است.

قیمت ایمپلنت سوئیسی

سوئیس جزو کشورهایی است که در زمینه ساخت انواع ایمپلنت بسیار مطرح می باشد. ایمپلنت های تولید شده با برند سوئیسی از بهترین متریال هستند و قیمت های مختلفی دارند. ایمپلنت های برند سوئیسی شامل، نئودنت، نئودنت معمولی، sic، spi، ihde، اشترومن iti تیتانیوم، اشترومن iti روکسالید، اشترومن iti روکسالید اکتیو و اشترومن iti تیتانیومی اکتیو می باشند. رنج قیمت ایمپلنت و روکش دندان با برندهای سوئیسی از 5 میلیون تومان شروع می شود و تا حداکثر 16 میلیون تومان می باشد.

قیمت ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار به صرفه و مناسب هستند. کیفیت این ایمپلنت ها نسبت به نمونه های خارجی درجه کیفیت پایین تری برخوردار هستند. برندهای ایرانی ایمپلنت دندان شامل، کیمیا کاشت اطبا، کوشافن پارس، نیک کاشت آسیا تیپ 1و (نیک کاشت آسیا تیپ 2) می باشند. قیمت ایمپلنت دندان با برندهای ایرانی بسته به شرکت تولید کننده متفاوت است. رنج قیمت ایمپلنت ایرانی بین 3 الی 6 میلیون تومان می باشد.

کاشت ایمپلنت کاری تخصصی بوده و بر پایه تکنولوژی پیشرفته انجام می شود و جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های طبیعی است. کاشت ایمپلنت طبق برنامه ریزی مشخص و بعد از انجام فرایندی مانند عکس رادیولوژی، اشعه ایکس و CBCT انجام می شود و تا 15 سال هم ماندگاری دارد. برای کاشت دندان باید چندین جلسه به پزشک مراجعه کنید تا نتیجه کار بی نقص و درست انجام شود. هزینه نهایی برای کاشت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

جمع بندی

ایمپلنت های دندانی با استفاده از دانش روز دندانپزشکی و تکنولوژی پیشرفته ساخته می شوند. کاشت دندان با پایه تیتانیومی و تاج با پروتز دندان مصنوعی جایگزین بسیار خوبی برای دندان طبیعی است و عملکردی مشابه آن دارد. اکثر افرادی که کاشت دندان انجام داده اند بعد از گذشت سال های زیادی همچنان از انتخاب خود راضی هستند و ایمپلنت مشکلی برایشان ایجاد نکرده است. با مزایایی که ایمپلنت دندان دارد هزینه آن در هر صورتی مقرون به صرفه بوده و سرمایه گذاری درستی محسوب می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه یک واحد لمینت دندان نیز می توانید از صفحه قیمت لمینت ما دیدن فرمایید.

قیمت لمینت دندان

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ادعای عجیب یک نماینده: بقالی‌ها در کنار ماست فیلترشکن می‌فروشند!

چ دسامبر 14 , 2022
شفقنا نوشت :عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به سرعت اینترنت و وضعیت پلتفرم‌های داخلی، گفت: وزیر ارتباطات باید فکر اساسی در این خصوص داشته باشد در غیر اینصورت بعد از تعطیلات مجلس، طرح سوال خواهم داشت و قطعا امضا هم به اندازه کافی برای این سوال جمع آوری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000