بعد از استقلال اسکاتلند برای باز گشت به اتحادیه اروپا در خواست می دهیم

اعتمادآنلاین|

اسکاتلند قصد دارد بار دیگر همه پرسی استقلال این کشور را برگزار کند. دادگاه عالی انگلیس قرار است به این مساله رسیدگی کند که آیا تصویب لایحه قانونی دومین همه پرسی استقلال از سوی پارلمان اسکاتلند که با تفویض اختیاراتی از سوی پارلمان بریتانیا در سال ۱۹۹۹ تشکیل شد امری قانونی است یا خیر.

به گزارش فارس، دولت انگلیس هم در زمان نخست وزیری «بوریس جانسون» و هم در دوره نخست وزیری فعلی «لیز تراس» همواره با برگزاری دومین همه پرسی استقلال اسکاتلند مخالفت کرده است.

«نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند روز یکشنبه اعلام کرد در صورت استقلال این سرزمین از بریتانیا، برای بازگشت به اتحادیه اروپا درخواست خواهد داد.

به نوشته وبگاه شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی»، دولت محلی اسکاتلند قصد دارد فردا (دوشنبه) سندی درباره مسائل اساسی این سرزمین از جمله ترتیبات مرزی وسیاست‌های مهاجرتی را منتشر کند.

استورجن پیش از انتشار این سند اعلام کرد: «اسکاتلند دیگر نمی‌تواند تحت کنترل وست‌مینیستر (مقر نهادهای سیاسی در لندن) باشد. در سال ۲۰۱۴ ما وعده ثبات را در ازای عدم رأی به استقلال دریافت کردیم».

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

کنایه‌های تند قوچانی به مهران مدیری؛خبرگزاری فارس می‌گوید قمارباز است و صداوسیما چک‌هایش را پاس می‌کند

ی اکتبر 16 , 2022
اعتمادآنلاین| محمد قوچانی، روزنامه نگار،سردبیر مجله آگاهی نو، در میزگرد روزنامه اطلاعات گفت: بستن اینترنت ممکن است اعتراضات را جدی‌تر کند. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران ایران، مهمترین بخش‌های گفته‌های قوچانی را در ادامه می‌خوانید: *مشکل ما غلبه نگاه امنیتی و پلیسی بر فضای رسانه کشور است. امنیت رکن جامعه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000