چین اینگونه ایران را دور می‌زند/ بلای تحریم‌ها بر سر ژئوپلیتیک ایران+ نقشه

اعتمادآنلاین|

حسن بهشتی‌پور به اعتماد گفت: تاسیس کریدور میانی را از دو دیدگاه می‌توان بررسی کرد. یکی دیدگاه خصمانه است که نسبت به عملکرد چین و ترکیه و همه دست‌اندرکاران این پروژه با بدگمانی نگاه می‌کند و این طور نتیجه می‌گیرد که این پروژه در عمل برای حذف ایران و روسیه ایجاد شده است و در راستای اقداماتی است که به انزوای بیشتر ایران و روسیه کمک کند.

چین

قرائن و شواهد موجود از نظر من این دیدگاه را تایید نمی‌کند. باید دیدگاه دیگری به این پروژه داشته ‌باشیم.
وقتی پروژه‌های اقتصادی تعریف می‌شود، مهم‌ترین موضوع این پروژه‌ها منافع‌محوری است. وقتی قرار است خطوط لوله گاز، نفت و مسیرهای ترانزیتی تاسیس شود، باید موانع مرتفع شوند.
دو کشور ایران و روسیه با تحریم روبه‌رو هستند. پروژه‌های اقتصادی که چین تعریف کرده است، نمی‌تواند معطل این تحریم‌ها بماند، به خصوص که مشخص نیست این تحریم‌ها کی پایان پیدا می‌کند.
بنابراین بر مبنای اصل منفعت‌محور بودن، چین، ترکیه و همه کشورهایی که در این پروژه‌ها هستند، ترجیح می‌دهند که راه‌حلی برای استمرار این پروژه‌ها پیدا کنند و یکی از راه‌حل‌ها این است که کشوری که تحت تحریم است را نادیده بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟ 4 1

نتیجه بر اساس 4 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

اجاره آپارتمانهای قدیمی ساز در تهران،چند؟

س دسامبر 13 , 2022
روزنامه دنیای اقتصاد جدول قیمت اجاره آپارتمتنهای قدیمی در نقاط مختلف تهران را منتشر کرده است. 23302

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000