برشی از خاطرات هاشمی/ در جلسه ۲۱ آذر سال ۷۱ شورای امنیت ملی با دستورکار ادعای اماراتی‌ها درباره جزیره ابوموسی، چه تصمیمی گرفته شد؟

برشی از خاطرات هاشمی/  در جلسه ۲۱ آذر سال ۷۱ شورای امنیت ملی با دستورکار ادعای اماراتی‌ها درباره جزیره ابوموسی، چه تصمیمی گرفته شد؟

مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۲۱ آذر سال ۱۳۷۱ به جلسه شورای امنیت ملی در خصوص ادعای اماراتی‌های درباره جزیره ابوموسی و وساطت سازمان ملل اشاره کرده است.

در کتاب «رونق سازندگی» که به همت حسن لاهوتی تألیف شده، بخشی از خاطرات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره ادعاهای امارات در خصوص جزیره «ابوموسی» آمده است:

شورای عالی امنیت ملی جلسه داشت. درباره کیفیت برخورد با مسأله حقوق بشر که اهرم دشمنان شده و مسأله جزیره ابوموسی که اماراتی‌ها از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌اند که واسطه شود، بحث و تصمیم‌گیری کردیم.

قرار شد با آقای «گالیندوپل» نماینده ویژه سازمان ملل در حقوق بشر همکاری شود و وضع داخلی را اصلاح کنیم و در مورد جزیره ابوموسی، وساطت دبیرکل را فعلا بپذیریم. قرار شد بخشی از اراضی جزایر خلیج‌فارس را برای تشویق به مسکونی شدن آنها، به افراد بفروشیم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

تصادف مرگبار پژو۲۰۶ در بزرگراه آزادگان

د دسامبر 12 , 2022
ایسنا نوشت: رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تصادف مرگبار سواری پژو ۲۰۶ با گاردریل‌های بزرگراه آزادگان خبر داد. سرهنگ احسان مؤمنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه گفت:‌ یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ حوالی ساعت ساعت ۴:۵۵ بامداد امروز در حال حرکت در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000