هر یک از سران قوا چه گفتند؟ / ضرورت اقدام «فوری»، «مقتدرانه» و «قاطعانه» در برخورد با «اغتشاشگران»

هر یک از سران قوا چه گفتند؟ / ضرورت اقدام «فوری»، «مقتدرانه» و «قاطعانه» در برخورد با «اغتشاشگران»

فارس نوشت: یکی از مطالب مهم که در روزهای اخیر از سوی مسئولان قوای سه گانه مطرح شده، لزوم برخورد جدی با عوامل اصلی اغتشاشات و کسانی است که با ایجاد آشوب و اغتشاش به کشور و مردم خسارت زدند.

ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر در کشور موجب شد تا اقشار مختلف مردم خواستار برخورد با آشوبگران و اغتشاشگران شوند. مطالبه مردم از مسئولان و سران قوا برخورد قاطع و بدون مماشات با آشوبگران و کسانی بود که با تهدید و آشوب خسارات بسیاری را به کشور وارد کردند.

در همین راستا مسئولان قوای سه گانه همواره در برنامه و سخنرانی های خود ضمن تاکید بر ضرورت تفکیک میان اعتراض و اخلال در نظم و امنیت عمومی، بر لزوم برخورد جدی با عوامل اصلی اغتشاشات و کسانی که مردم را تهدید می‌کنند و با ایجاد آشوب و اغتشاش کشور را درگیر مشکلات زیادی کردند، تاکید داشتند که در ادامه به بازخوانی بخشی از تاکیدات روسای قوای مجریه، قضائیه و مقننه پرداختیم.

* رئیسی: برخورد با اغتشاشگران باید با فوریت انجام شود

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در همین راستا در دیداربا خانواده‌های تعدادی از قربانیان اغتشاشات اخیر در استان کردستان تاکید کرد که مطمئن باشید همه اقدامات لازم برای شناسایی عوامل جانباختن و قاتلان عزیزان آنها انجام خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین در تماس تلفنی با خانواده شهید دوست‌محمدی، ضمن ابراز مراتب تسلیت خود در خصوص این واقعه دلخراش و دلجویی از خانواده این شهید بزرگوار، بر پیگیری و برخورد قاطعانه با مسببین شهادت وی تاکید کرد.

سید ابراهیم رییسی در این دیدار با تاکید بر ضرورت تفکیک میان اعتراض و اخلال در نظم و امنیت عمومی، بروز وقایعی از جنس آنچه را به شهادت شهید دوست‌محمدی انجامیده است، آشوبگری و شرارت خواند و ضرورت برخورد قاطع با معارضان امنیت و آرامش کشور و مردم را به دستگاه‌های مسئول متذکر شد

سید ابراهیم رئیسی همچنین در جلسه هیأت دولت هم با بیان اینکه دشمن زخم خورده از انقلاب اسلامی با تدارک جنگی ترکیبی به منظور مختل کردن پیشرفت‌های کشور از طریق ضربه زدن به امنیت، اقتصاد، تحصیل و تولید کشور به میدان آمده است، افزود: در کنار تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌ بیشتر و بهتر به مردم، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی هم مسئولیت بزرگی برای حفظ امنیت مردم و صیانت از سرمایه‌های کشور برعهده دارند..
رئیسی با ناگوار دانستن شهادت کودکان، زنان، مردان و حافظان امنیت به دست اغتشاشگران، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع دستگاه‌های مسئول با آشوبگران مطابق قانون و ممانعت از آسیب‌رسانی تروریست‌ها و اغتشاشگران به جان و مال مردم، خواست همگانی است که باید به فوریت به انجام برسد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور همچنین در جای دیگری اظهار داشت: اغتشاش و تلاش برای به هم ریختن کشور با اعتراض فرق دارد و حتما باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود.

* قالیباف: مسئولان امنیتی باید مقتدرانه با همه کسانی که مخلّ امنیت مردم هستند برخورد کنند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم زمانی که برای عیادت از تعدادی از مجروحان نیروی انتظامی به به بیمارستان ولی‌عصر(عج) فراجا در تهران رفته بود ، تاکید کرد: اکنون که بیش از پیش آشکار شده که دشمن به‌دنبال تبدیل اعتراض به اغتشاش و جنایت و داعش‌سازی نوین در کشور است، مردم خواستار پایان مماشات با اغتشاشگران و برخورد قاطع و متناسب با جرم، با کسانی هستند که به جان و مال مردم بی‌گناه تعدی و تعرض و همچون داعش فیلم جنایت‌شان را با افتخار منتشر می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسه علنی یکشنبه ۱۰ مهرمجلس و در نطق پیش از دستور خود گفت: مسئولان امنیتی کشور باید مقتدرانه با همه کسانی که مخلّ امنیت مردم هستند برخورد کنند و در این موضوع هیچ تسامحی نباید صورت گیرد.

قالیباف همچین در دیدار با خانواده شهید عجمیان با اشاره به شهادت این شهید و برخی دیگر از مدافعان امنیت که در مظلومیت به دست افراد خشن و اوباش به شهادت رسیده اند تاکید کرد: امیدواریم با کار و تلاش، امنیت به صورت کامل برقرار شود و با افرادی که جوانان را اینگونه به شهادت می‌رسانند در قالب قانون قاطعانه برخورد شود.

* تأکید اژه‌ای بر ضرورت برخورد قاطعانه با عناصر اصلی اغتشاشات

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای هم در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه های تابعه قوه قضائیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با هر کسی که امنیت مردم را بر هم‌زده و مانع از کسب و کار مردم شده و یا تیغ به روی مردم کشیده و به مقدسات مردم بی‌احترامی و به جان و مال آنان تعرض کرده و به اجبار چادر از سر مردم کشیده و نیز امنیت و آرامش مردم را از بین برده و بی آرامشی را تحمیل کرده است طبق قانون برخورد شدید و قاطع می‌شود و اگرنه در نزد خدا و قانون و مردم مسئول هستیم.

وی افزود: کسانی که این جنایت‌ها را انجام دادند، این همه را شهید و مجروح کردند و قرآن آتش زدند یا نا امنی ایجاد کردند قابل بخشش و اغماض نیست.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه نباید تحت تاثیر مسایل زودگذر باشیم و رحم کنیم چرا که به مردم ظلم می‌شود عنوان کرد: هیچ جای ارفاقی نسبت به مسببان اصلی و کسانی که با جریانات ضد انقلاب و تابلودار همراه هستند نیست.

محسنی اژه‌ای همچنین در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی هم گفت: مردم یک سلسله انتظارات و توقعات از قوه قضائیه به ویژه در مسائل اخیر از جمله در برخورد با اغتشاشگران دارند ولی ما قبل از اغتشاشات اخیر گرفتیم در هر مسئله‌ای چون فساد و… به دور احساسات و با برخورد با ریشه‌ها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در برخورد با فساد باید به سراغ سر منشاها و ریشه‌ها برویم، بیان کرد: در زمینه اغتشاشات نیز با کمک دستگاه‌های امنیتی به سراغ عوامل و مسببین اصلی خواهیم رفت.

رئیس قوه قضائیه همچنین مهرماه سال جاری هم با چند تن از نیروهای فراجا هم که به صورت شبانه‌روزی در راستای تأمین امنیت شهروندان فعالیت کرده‌اند، گفتگو کرد.

رئیس دستگاه قضا بار دیگر بر برخورد قاطعانه و بدون مماشات با عناصر اصلی و حرفه‌ای اغتشاشات تأکید کرد و گفت: قوه قضائیه در کنار سایر دستگاه‌ها از جمله نیروهای فراجا به هیچ وجه اجازه نخواهد داد، روند زندگی روزمره مردم و شهروندان بازیچه دست عناصر اغتشاشگر و آشوب‌طلب شود.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

رقیب رئیسی در ۱۴۰۴ وارد کابینه شد/ بولدوزرهای وزارت راه، جاده صاف کن ریاست جمهوری می شوند؟

ش دسامبر 10 , 2022
نویسنده در گزارش خود تلاش می کند یکی از احتمالات مهم آینده قدرت در ایران در حوزه ریاست جمهوری را با توجه به نحوه قدرت گیری مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کنونی را گمانه زنی و تحلیل کند. فروزان آصف نخعی: نیم نگاهی به تحولات کشور، با اوج گیری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000