سخنگوی قوه قضائیه : معترض را بازداشت نکردیم/ فقط و فقط اغتشاش‌گران در بازداشت هستند / ۱۲۰۰ بازداشتی، آزاد شدند

سخنگوی قوه قضائیه : معترض را بازداشت نکردیم/ فقط و فقط اغتشاش‌گران در بازداشت هستند / ۱۲۰۰ بازداشتی، آزاد شدند

سخنگوی قوه قضائیه از آزادی هزار و ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان پس از دستور حجت‌الاسلام اژه‌ای خبر داد.

مسعود ستایشی در چهاردهمین نشست خبری خود با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: باید از این بانوی بزرگوار درس زندگی گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان این‌که در ایام‌روز دانشجو هستیم، عنوان کرد: روز دانشجو روزی برای استکبارستیزی است. آمریکا امروز مظهر سلطه‌طلبی و خدعه و نیرنگ علیه ملت‌ها خصوصا ملت ایران است. آمریکا در پی حذف مردم‌سالاری است.

وی تاکید کرد: دانشجویان ما به عنوان رزمندگان صف اول جبهه مقاومت در مقابله با طمع‌ورزی‌های آمریکا هستند. تبیین اقدام اخیر رئیس محترم قوه قضائیه و دستور برای آزادی زندانیان نکته دیگری است و اقتضای تبیین دارد.

ستایشی بیان کرد: با پیروزی تیم ورزشی ما در مسابقات جهانی و برای استمرار بخشیدن برای این شادی و سرور دستوراتی را ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ فرمودند و این در راستای سیاست‌های ابلاغ شده است. نگاه قوه قضائیه ایجاد آرامش، وفاق، دوستی و صمیمت بین افراد جامعه است. یعنی با رأفت اسلامی که صورت می‌گیرد آن‌هایی که متنبه شده‌اند و آن‌هایی که پشیمان بودند به دامان خانواده و اجتماع بازگردند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی شیرینی که مردم را خوشحال کرد رئیس محترم قوه قضائیه دستور آزادی برخی از بازداشت‌شدگان از جمله بازداشت‌شدگان که نقش لیدری، محرک کننده و رهبری نداشتند و صدمه ای به جان و مال مردم نزدند را دادند تا با تمسک به رأفت اسلامی موجبات آزادی آن‌ها فراهم شود. پس از اقدامات قضایی نزدیک هزار و ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان آزاد شدند که مورد استقبال مردم، نخبگان و جامعه قرار گرفت و موجب شد آرامش، صفا، صمیمیت و همدلی استقرار پیدا کند. این اقدام نشانه همبستگی عمومی در برابر دشمنان بود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دادگاه‌های مسبین و متهمان حوادث اخیر که شناسایی و دستگیر شده‌اند با رعایت مولفه‌های سرعت و دقت رسیدگی می‌شود و دادگاه‌ها در حال رسیدگی است و به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره این‌که افرادی که در زندان هستند معترض هستند یا اغتشاش‌گر گفت: بارها گفته‌ایم معترض با اغتشاشگر فرق می‌کند، در طبقه‌بندی‌ها هم اعلام کردیم. قانون اساسی شرایطی را در اصل ۲۷ مشخص کرده است. کسانی که معترض هستند را بازداشت نکرده‌ایم و هیچ گونه بازداشتی صورت نگرفته است. برای برخی از این افراد قرار تامین صادر و آزاد شدند. در حال حاضر فقط و فقط اغتشاش‌گرانی که به جان و مال مردم ایران آسیب زده‌اند، در بازداشت هستند.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه همواره دنبال آشوب میدانی و انحراف افکار عمومی در کشور هستند و به دنبال آشوب اند که شرایط را برهم بریزند و کسانی که این کار را انجام می‌دهد حق اظهار نظر و حق ندارد نسبت به روندهای قانونی ما اظهار کند. رسانه‌های تروریستی و تروریست پرور که میدان داری می‌کنند و افرادی که فریب خورده تروریست ها و اعضای آن را معترض معرفی کنند جای تعجب ندارد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

اعلام ناتوانی در «تأمین امنیت معاون رئیسی» / علت لغو سخنرانی انسیه خزعلی در دانشگاه امیرکبیر

س دسامبر 6 , 2022
فارس نوشت : مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: در حالی که پس از پیگیری‌هایی که داشتیم، معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری با وجود ترافیک کاری این هفته دولت به خاطر بحث بودجه، حضور در این برنامه را قطعی کرده بودند، اما در گفت‌وگو با ریاست دانشگاه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000