آقای مجید انصاری! تقصیر شماست یا رهبری؟

آقای مجید انصاری! تقصیر شماست یا رهبری؟

روزنامه جوان نوشت:مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً طی اظهاراتی در یک نشست سیاسی که سایت جماران آن را منتشر کرد، گفته است: «مردم حق سؤال از نمایندگان دارند و نمایندگان باید پاسخ بدهند که در استیفای این حقوق چه اقداماتی کرده‌اند. به تعبیر دیگر، مسئول اول آنچه امروز در کشور رخ می‌دهد رهبر و مسئول دوم مجلس است با این اختیاراتی که دارد».

مجید انصاری در انتخابات مجلس سال ۹۸ سرلیست اصلاح‌طلبان در تهران بود و نتوانست رأی قابل قبولی کسب کند و رسیدن به کرسی مجلس را از دست داد. او و همفکرانش به جای پذیرش شکست، رو به تخطئه انتخابات و روند برگزاری آن آوردند. اما آیا درست این نبود که نقش خود را در این شکست بپذیرند و به بررسی دلایل رویگردانی مردم از خود بپردازند؟ حداقل قدر همین‌قدری که الان مجلس و رهبری را پاسخگو می‌خواهند، خود برای چهار سالی که از ۹۴ تا ۹۸ مجلس دست‌شان بود، برای ۲۴ سالی که دولت دستشان بوده و برای همه مسئولیت‌هایی که در این کشور داشتند، پاسخگو باشند.

قریب به اتفاقات تصمیمات کشور را قوه مجریه می‌گیرد و حالا به جای سؤال از ۲۴ سالی که قوه مجریه دست اصلاح‌طلبان بوده، به مجلس بگوییم جواب بدهد؟ وظایف رهبری هم در چارچوب قانون مشخص است، ناکارآمدی‌ها و بی کفایتی‌های دولت‌های اصلاح‌طلب را هم که وضع معیشتی را به اینجا رسانده و موجب نارضایتی مردم شده، تا حدی که حامیان اصلاح‌طلبان با انتخابات هم قهر کردند، باید رهبری پاسخ بدهد؟!

مقصرتراشی از رهبری و انداختن تمام تقصیرات بر عهده رهبری از سیاست‌های همیشگی اصلاح‌طلبان است. تا جایی که برجام را وقتی خوب می‌دانستند، افتخار خود دانستند و وقتی به شکست رسید، گفتند کار نظام بود. مسئولیت ناپذیری و بی تعهدی از خصلت‌های سیاسی این جریان است.

23302

پست بعدی

روزنامه خراسان: چرا نخبگان جامعه با گشت ارشاد و طرح صیانت همراه نمی شوند؟

س دسامبر 6 , 2022
روزنامه خراسان در یادداشتی با اشاره به چالش حکمرانی در کشور نوشت:با ساختاری از حکمرانی مواجهیم که در پاسخ به مسائل اصلی دچار جمع بندی های ناقص است؛ از مسئله مواجهه با پوشش های خارج از عرف که پاسخ به آن، بین رها کردن تا گشت ارشاد، دچار سرگردانی است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000