اعلام «تعلیق فعالیت‌» صنفی انجمن فیلم‌نامه‌نویسان

اعلام «تعلیق فعالیت‌» صنفی انجمن فیلم‌نامه‌نویسان

تجارت‌نیوز نوشت: همزمان با ادامه اعتراضات،‌این بار هیات مدیره انجمن صنفی فیلنامه‌نویسان بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرده که تمام فعالیت‌های صنفی خود را به حالت تعلیق درآوریم و فعلن از هرگونه ارتباط با نهادهای دولتی در هر سطحی، اجتناب می‌کنیم.

ر متن این بیانیه آمده است: هیئت‌مدیره انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینما در بیانیه‌ای اعلام کرد: نویسندگان فیلم‌نامه داوطلبانه قلم به‌دست می‌گیرند تا درباره مردم بنویسند؛ درباره آزادی، عدالت و کرامت انسان. این مفاهیم، مطالبات اصلی مردمی‌ست که این روزها نارضایتی خود را به هزار زبان ابراز می‌کنند.

ما فیلم‌نامه‌نویسان با اندکی امید صبور ماندیم، به انتظار پاسخ حاکمیت، اما نادیده انگاشتن و انکار مطالبات مردم، گسیختگی و انسدادِ بی‌سابقه‌ای میان اراده حاکمیت و خواست مردم ایجاد کرده که اینک سخن گفتن از آزادی و عدالت و کرامت انسان، ناممکن، و بدتر از آن بیهوده می‌نماید. در زمانه‌ای که نوشتنِ حتی پاره‌ای کم‌تر از حقیقت، و نگفتن تمامِ حقیقت، چیزی جز دروغ نیست، ما تصمیم گرفتیم تمام فعالیت‌های صنفی خود را به حالت تعلیق درآوریم و کلماتِ دل‌مان را به امید رسیدن روزهای خوش، گرم کنیم.

تا فرجام نامعلوم این شرایط، اعضای صنف می‌توانند بر اساس میل و اراده خود، برای دیگران و برای خویش بنویسند و یا فعالیت حرفه‌ای خود را متوقف کنند؛ اما مدیریت صنف، بنا به وظیفه اجتماعی و حرفه‌ای خود، فعلن از هرگونه ارتباط با نهادهای دولتی و در هر سطحی، اجتناب می‌کند. چرا که عمیقن درک می‌کنیم که در این زمانه نو، ما دیگر صدای مردم نیستیم، بلکه این مردم هستند که به‌عنوان قوی‌ترین نهاد اجتماعی سخن می‌گویند و ما سخن آن‌ها را شنیده‌ایم.

همزمان با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر، این انجمن اعلام کرده که «اعضای این هیات مدیره در هیچ رویداد سینمایی پیش‌رو مشارکتی نخواهند داشت.» در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «در ماه‌های آتی در هیچ‌ یک از جشنواره‌های پیش رو هیچ حضوری نداشته و نخواهیم داشت و هیچ مسئولیتی را هم نمی‌پذیریم».

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

تمجید روزنامه دولت از اعلام آمار جان‌باختگان اعتراضات / گویای مسئولیت‌پذیری دولت است

ی دسامبر 4 , 2022
روزنامه ایران نوشت: شورای امنیت کشور تحت ریاست احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته در بیانیه‌ای تصریح کرد در جریان اغتشاشات ۲۰۰ نفر جان باخته‌اند که در نوع خود از مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع وزارت کشور دولت سیزدهم نشان داشت. روزنامه دولت در مطلبی به تمجید از عملکرد دولت در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000