انحصار فروش بلیط سینمای ایران شکسته شد

انحصار فروش بلیط سینمای ایران شکسته شد

به منظور توسعه مراکز بلیط فروشی سینمای ایران، سامانه بلیط فروشی «آی تیکت» به همت موسسه سینما شهر راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رونمایی از سامانه بلیط فروشی «آی تیکت» با حضور هاشم میرزاخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه سینما شهر، علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران و منوچهر شاهسواری عضو شورای عالی سینما، محمدرضا صابری نایب رئیس انجمن سینماداران، سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، حسین اسلامی رئیس هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مهندس خلج مدیر عامل «اسنپ»، مهندس دولتخواهی از مدیران «تاپ»، مهندس طالب از مدیران «فام»، مهندسی ایماقیان از مدیران «آی گپ»، مهندس سخایی از مدیران «ایزی پی» صبح امروز (۱۳ آذرماه) در موسسه سینما شهر برگزار شد.
در این مراسم هاشم میرزاخانی گفت: موسسه سینما شهر به عنوان بازوی توسعه فنی و زیر ساخت سازمان سینمایی کشور، سابقه سی سال فعالیت داشته و زحماتی زیادی در بستر زیرساخت‌ سینما داشته است. این در حالی است که با توجه به رشد تکنولوژی، همگام با آن ملزم به ارائه برنامه‌هایی در زمینه توسعه این مهم هستیم.
وی افزود: در حال حاضر با توسعه فضای مجازی، بحث توسعه فروش از طریق فضای آی تی مطرح شده و به دنبال تعامل صنعت سینما با آی تی هستیم و با تفاهم ایجاد شده با اپلیکیشن‌هایی که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر نصب دارند، فرصت مناسبی برای جذب مخاطب به سینما به وجودخواهد آمد.
میرزاخانی ادامه داد: با همکاری کلیه سامانه‌های بلیط فروشی، امیدواریم بتوانیم ضریب اشغال سینما را بالاتر برده و با حضور چشم گیر مخاطب در سینما مواجه شویم.
عضو شورای راهبردی اکران اضافه کرد: بستر فروش سینمای ایران به دنبال توسعه است و متاسفانه درحال حاضر ضریب اشغال سینمای ایران ۲/۵ درصد بوده و این رقم برای کشور فرهنگی ای چون ایران با هنرمندان متعدد و مردم هنر دوست آن در عرصه‌های مختلف تاسف‌آور است چرا که در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۰ میلیون نفر به سینما آمده‌اند و اگر با برنامه ریزی های جدید، به فرآیند توسعه دست پیدا نکند، قطعا سینما متضرر خواهد شد.
مدیرعامل موسسه سینما شهر عنوان کرد: در سال‌جاری تنها ۲ فیلم ما به سود دهی رسیده و ۴ فیلم توانسته تنها هزینه‌های تولید خود را درآورد و مابقی فیلم‌ها حتی هزینه خود را جذب نکرده‌اند و این از نظر اقتصادی فاجعه محسوب می‌شود .
وی افزود: ما باید مخاطب را با سینما آشتی دهیم و با تعامل با سایر پتانسیل های موجود و تولید آثار در خور سینمایی این امر ممکن می‌گردد.
«آی تیکت» نیز بستری برای این اتفاق است. در حال حاضر تنها ۳ سامانه فعال برای بلیط فروشی سینمای ایران وجود دارد در حالیکه می‌بایست این امکان توسعه یافته و در دسترس عموم سامانه های حرفه ای قرار گیرد. این سامانه به عنوان ترمینال در کنار سمفا نسبت به‌ کنترل فروش و تجمیع و تسویه حساب‌ها در اسرع وقت اقدام نموده و زمینه رضایت خانواده سینمای ایران را مهیا می نماید.
میرزاخانی اظهار کرد: سامانه «آی تیکت» اتفاقی مبارک برای سینمای ایران است که منجر به توسعه سامانه‌های بلیط فروشی خواهد شد. ما به عنوان کشور در حال توسعه باید به دنبال رشد بوده و لازم است در حوزه دیجیتال تولید نیز قدم برداریم. این امر یکی از خواسته‌های جدی هنرمندان ما است و مستلزم آن همگامی هنر با صنعت دیجیتال خواهد بود.
در ادامه این مراسم منوچهر شاهسواری عضو شورای عالی سینما، افزود: آمار مخاطب سینما در سال‌جاری سطحی است و برای رهایی از این بحران نیاز به زمان است. گاهی بحران‌ها، خارج از اراده خود صاحبان کسب و کار است. در بستر بازارهای جدید اصل بر مشتری مداری است. نظام مشتری محور از ابتدا بر جهان جاری بوده و ما نیز با تغییر ماهیت حرفه ای و سرمایه ای به آن وابستگی مالی داریم.
وی ادامه داد: ما در تولید اثر نگران بازگشت سرمایه هستیم اما از افزایش مخاطب لذت می بریم و این خود بخشی از کسب و کار است که محدود به فروش صرف نیست.رضایت، تنوع و تکثر خدمات مهم تلقی می‌شود .
شاهسواری عنوان کرد: در وجه عمومی همه ما مشتاق و علاقه‌مند به جمعیت بزرگ هستیم و سینماداران از حضور جمعیت ،عکس العمل ها و خسارات ناشی از آن خوشحال هستند. امروز اگر کسب و کاری چون سینما موفق نباشد شما هم موفق نمی شوید. همانند آمازون که آن را را بازار می‌شناسید. که با کسب سلیقه مخاطب به بازار فیلم رسیده است. امیدوارم رابطه دوسویه مخاطب و سینما به کسب ذوق و سلیقه مشتری برسد که آن مستلزم سنجش مشتری مداری است .

وی ادامه داد: امروز با ۱۶۵ هزار صندلی در سینماها، تنها ۵درصد آن اشغال شده است در حالی که این میزان از مخاطب باید حداقل به ۴۵ درصد برسد.
عضو شورای عالی سینما اظهار داشت: من به عنوان تماشاگر این ماجرا ، حضور اپلیکیشن ها و فعالیت آنها را اجتناب ناپذیر می‌دانم چرا که این پیشرفت از دانش و سواد و اطلاعات نشأت می‌گیرد. اگر درک مفاهیم در این مدت شکل گیرد حتما بهره مند اصلی ما هستیم .نظام شبکه ای با استفاده از سینمای ایران و اتصال آن به بازار برای آینده کشور بازخورد خوبی خواهد داشت.
حسین اسلامی رئیس هیئت مدیره نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز گفت: در سایر صنایع نیز تغییراتی ایجاد شده است .ارتباط بین صنایع با فضای اطلاع رسانی برآیندی افزون از گیشه را در بر دارد. در همه کشورها انتقال محتوا منجر به خلوتی سینما از مخاطب نشده و فارغ از محتوای جذاب ، دسترسی مخاطب به امکانات اینترنتی را آسان کرده است . وی افزود: هر مجموعه ای به اندازه توان خود باید در دسترسی مخاطب به محتوا کمک کند. قطعا این اپلیکیشن ها منجر به استقبال بیشتر و جذب مخاطب، رونق سینماها و کمک به سرمایه گذاران و اقتصاد سینما خواهد شد .
همچنین به تجمیع اطلاعات مخاطبان نیز کمک کرده و تعامل دوسویه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد. ما معتقدیم هر چه به ذائقه مشتری بیشتر کمک شود بازخورد بیشتری خواهد داشت .
در ادامه این مراسم تفاهم نامه ای ما بین سینماشهر با برنامه‌های پر کاربرد ایرانی از جمله اسنپ ،تاپ ،ایزی پی، فام، آی گپ ، روبیکا و…. امضا و از سامانه بلیط فروشی «آی تیکت» رونمایی شد.

۵۵۲۴۷

پست بعدی

اتفاقات جالبی که ابوالفضل پورعرب پشت سر گذاشت

ی دسامبر 4 , 2022
ایسنا نوشت: حسین تبریزی، کارگردان مجموعه های تلویزیونی چون «تا رهایی»، «بوی بارون» و «رخنه»، حدود ۱۷ سال قبل با سریال طنز «جاده در دست تعمیر» برای اولین بار با ابوالفضل پورعرب همکاری کرد. او حالا از خاطرات این همکاری می‌گوید. «جاده در دست تعمیر» سریال نوروزی سال ۸۷ شبکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000