شیب تند کاهش کیفیت خودروهای داخلی/ کاکایی: از آمارهایی که درباره افزایش کیفیت خودرو داده می‌شود، تعجب می‌کنم

 شیب تند کاهش کیفیت خودروهای داخلی/ کاکایی: از آمارهایی که درباره افزایش کیفیت خودرو داده می‌شود، تعجب می‌کنم

پرونده واردات خودرو نزدیک به یک‌ سال است که باز مانده‌است؛ مانند پرونده برجام که مسکوت مانده‌ و یا ۷ میلیار دلار از منابع بانک مرکزی که هر سه ماه یکبار خبر آزادسازی آن منتشر می‌شود و ابهام این روزها جزء جدایی ناپذیر تمام بازارها است که تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان را به شدت دشوار کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با این وجود آبان ماه برای بازار خودرو یکی از پر فراز و نشیب‌ترین ماه‌ها بود که سرانجام با رفع ایرادهای سه‌گانه رییس مجلس، آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح و روند ثبت‌سفارش برای واردکنندگان واجد شرایط آغاز شد.

در همین راستا وزارت صمت اعلام کرد ۲۴ درخواست برای واردات خودرو مطرح شده که در نهایت ۷ شرکت، واجد شرایط ثبت‌سفارش واردات خودرو شدند. اما پس از آن، آمار شرکت‌های واجد شرایط افزایش پیدا کرد و در مجموع ۱۲ شرکت می‌توانند نسبت به ثبت‌سفارش خودرو اقدام کنند.

پس از انتشار اسامی شرکت‌های منتخب واردکننده که همان خودروسازان بودند، اعلام شد که واردات خودرو به مرحله اجرا رسیده و شرکت‌های واردکننده منتخب مذاکرات‌شان را با خودروسازان خارجی آغاز کردند اما کماکان خبری از واردات خودرو نیست و می‌توان گفت که پرونده واردات خودرو کماکان باز مانده‌است.

 شیب تند کاهش کیفیت خودروهای داخلی/ کاکایی: از آمارهایی که درباره افزایش کیفیت خودرو داده می‌شود، تعجب می‌کنم

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفت و گو با خبرآنلاین و با ابراز نگرانی جدی از وضعیت صنعت خودرو، گفت:" در ماه‌های آخر سال فشار جدی بر خودروسازها وارد آورده شده‌است تا تولید را افزایش دهند که قطعا باعث کاهش کیفیت خودروهای تولیدی خواهد شد و من از آمارهایی که مبنی بر افزایش کیفیت ارائه می‌شود تعجب می‌کنم چراکه نوسان کیفیتی به طور جدی افزایش پیدا کرده‌است. "

کاکایی در ادامه گفت:" در برنامه‌ای زنده که بنده نیز حضور داشته‌ام، سخنگوی وزارت صمت گفت که اگر خیلی عجله کنیم واردات خودرو در اوایل اسفند ماه از سرگرفته خواهد شد. "

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۷

پست بعدی

اشاره رابرت مالی به «گزینه نظامی» علیه ایران غیرمسئولانه است

ج دسامبر 2 , 2022
اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی شامگاه امروز (پنجشنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر به ادعای «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد. به گزارش فارس، رابرت مالی در مصاحبه‌ای، شب گذشته، مدعی شده بود در صورت بی‌اثر بودن فشارها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000