حسن بیادی: خود آقای رییسی در حوادث اخیر بیشترین سکوت را داشته/ وقتی بگویید ۴ قلم و هزار قلم جنس گران شود، می شود این وضعیت!

حسن بیادی: خود آقای رییسی در حوادث اخیر بیشترین سکوت را داشته/ وقتی بگویید ۴ قلم و هزار قلم جنس گران شود، می شود این وضعیت!

فعال اصولگرا و عضو پیشین شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد دولت سید ابراهیم رییسی می گوید:«فرد را اعدام می کنند به این دلیل که سکه طلا از ۸۰۰ تومان به یک و نیم میلیون افزایش یافت. همین که داشتید آن شخص را اعدام می کردید به ۵ میلیون تومان رسید. آن بقیه اش را کی اضافه کرده است؟ این یک مشکل حاکمیتی است. نقش باندهای سکوت کننده متصل به ثروت و قدرت را نبایم دست کم بگیریم.»

فروزان آصف نخعی – جواد مرشدی : حسن بیادی دبیرکل حزب آبادگران جوان ایران چهارشنبه هفته گذشته میهمان کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین بود . نماینده سابق شورای شهر تهران از تاریخ انقلاب گفت و به موضوعات روز پرداخت.

در این نشست حسن بیادی درپاسخ به سوالی در موردچگونگی بازگشت به فضای قبل از اعتراضات و بازسازی مشروعیت سیستم و همچنین ارزیابی شرایط کنونی گفت : در همه جای دنیا در حکمرانی این اتفاقات می افتد، حتی دیدیم که در آمریکا رفتند و گنگره را هم گرفتند ،یا در فرانسه جلیقه زردها مگر نبودند ،پس در همه جای دنیا این اعتراضات وجود دارد. امام هم در ابتدا قصد براندازی شاه را نداشت و قصد ایشان اصلاحات بود . نامه هایی که به شاه نوشته اند دال بر این موضوع است ،امام در نامه هایشان نوشته اند که من می خواهم شما شاه باشید و نمی خواهم نوکر امریکا باشید .

وی سپس در پاسخ به این سوال که دلیل اعتراضات کنونی را چه می داند گفت: من اعتقاد دارم که مردم در سپهر سیاسی مسئولان ما حذف شده اند، یعنی مشارکت مردم فقط در حوزه مرگ بر فلانی و درود برفلانی است. دیگر مردم در عمل هیچ نقشی ندارند. برای مثال وزارت نیرو را مشاهده کنید. من فکر نمی کنم مجلس این اندازه گرانی برق را تصویب کرده باشد. قبلا برق منزل من ۴۰۰ هزارتومان پول برق می آمد. بعد یک میلیون و ۲۰۰ آمده است، اعتراض که کردم، ماه بعد ۵ میلیون تومان قبض برق آمد. رفتم اعتراض کردم، مشاور وزیر به من می گوید که جایی نگو، این ها یک گروهی درست کرده اند، خودشان می برند، و خودشان می دوزند. در نهایت وقتی دقیق نگاه می کنیم می بینیم که نافرمانی مدنی را شما دارید ایجاد می کنید، فردا مردم نمی آیند پول برق را بدهند. برق چند نفر دیگر را می توانید قطع کنید. مردم را اصلا نمی بینند، فقط به ماندگاری خودشان فکر می کنند. می گویند ۴ قلم جنس را گران می کنیم، ۵۰۰ قلم جنس گران می شود، کسی هم ککش نمی گزد.

او در ادامه افزود: جوانان را فقط تهدید می کنید.من هم با اغتشاش مخالفم. ولی اعتراض درست است. اما در نهایت برای جوانان چه برنامه ای دارید؟ در مالزی ماهاتیر محمد با برنامه ریزی هایی که صورت داد، به محض آن که یک کودک به دنیا می آید، از روز اول برایش برنامه دارند، به محض ولادت یک نوزاد، یک حج رایگان برایش می نویسند. درس بخواند یک برنامه دارند، درس نخواند یک برنامه دارند. برای تحصیل، ازدواج، مسکن کودک برنامه دارند. اما در ایران هیچ برنامه ای را مشاهده نمی کنیم. در باره برنامه بیست ساله ۱۴۰۴، بیایند توضیح بدهند که چه شده است؟ مسئولان اغلب برنامه چشم انداز را مطالعه نکرده اند. همانطور که نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را یک نفر از مسئولان ما بلد نیست بگوید. بنابراین مردم به طور کلی حذف شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که خطر اصلی شرایط کنونی را چه می دانید گفت: من در مصاحبه هایم گفته ام که از غرش شیرها نمی ترسم، بلکه از سکوت موریانه هایی که بدنه این نظام و انقلاب را دارند می خورند می ترسم. این باندهای متصل به قدرت و ثروت خطر اصلی هستند. این ها دارای پشتوانه سیاسی نیز هستند. برای مثال فرد را اعدام می کنند به این دلیل که سکه طلا از ۸۰۰ تومان به یک و نیم میلیون افزایش یافت. همین که داشتید آن شخص را اعدام می کردید به ۵ میلیون تومان رسید بقیه اش را کی اضافه کرده است؟ این یک مشکل حاکمیتی است. نقش باندهای سکوت کننده متصل به ثروت و قدرت را نبایم دست کم بگیریم.

وی مشکل دیگر را مدیریت جزیره ای ذکر کرد و گفت: وزیر اقتصادی ای را معرفی می کنیم که این ها می گویند سه هزار میلیارد داری، می گوید نه هزارمیلیارد دارم. وزیری را به کار می گماری که می گویند در ۵۰ شرکت یا سهامدار، یا هیات مدیره است. خواب این چگونه می خواهد کشور را اداره بکند. یا وزیری را به کار می گماریم که در عمرش یک چک ۱۰۰ میلیونی امضاء نکرده است. یا وزیری را در یک سمت می گذاریم که نمی تواند در آن جا بماند، بعد او را در یک شرایط اقتصادی کلان و مهم دیگری به عنوان مناطق آزاد قرار می دهیم.

بیادی در پاسخ به این سوال که که آقای رئیسی از سکوت خواص گفته و از چه کسانی گلایه کرده گفت: آقای رئیسی مرجع تعیین کننده دین و ایمان مردم نیست، عملا در این مدت هر حرفی هم که از سوی دولت زده، برعکسش رخ داده است. خود آقای رئیسی در این اغتشاشات کمترین موضع را گرفته است. بخش عمده عملکرد دولت ، نتیجه اش این شورش شده است. اگر چه شورش از بیرون هدایت می شود، ولی خوراکش را این عدم موفقیت و عملکرد مناسب تهیه کرده است. وقتی شما از روی عدم شناخت اقتصاد کشور می گویید که ۴ قلم جنس را می خواهید گران کنید ولی در عوض هزار قلم جنس گران می شود، ککتان هم نمی گزد، و مواردی را مثل آّب و برق و تلفن را اینگونه افزایش قیمت می دهید، یا آبونمان تلفن ۴ هزار تومان بوده، و الان ۲۵ هزار تومان شده است، اوضاع همین می شود.

مشروح این گفت و گو به زودی منتشر خواهد شد .

بیشتر یخوانید:

۲۱۶۲۱۲

پست بعدی

پاسخ تارانتینو به معترضان خشونت در فیلم‌هایش/ چیز دیگری ببینید!

ج نوامبر 25 , 2022
مهر به نقل از ورایتی نوشت: کوئنتین تارانتینو به منتقدانی که به استفاده از واژه‌های رکیک و حجم بالای خشونت در فیلم‌هایش معترض هستند گفت: بروید چیز دیگری تماشا کنید کوئنتین تارانتینو برای افرادی که از خشونت گرافیکی و واژگانی در فیلم‌هایش ناراحت هستند پیام داد: چیز دیگری ببینید! وی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000