زنگ خطری برای کشف واقعیت‌ها / سناریوبافان، جایگزین روزنامه‌نگاران شده‌اند

 زنگ خطری برای کشف واقعیت‌ها / سناریوبافان، جایگزین روزنامه‌نگاران شده‌اند

یکی از مشکلات بزرگ ایران امروز هم همین روایت تراشی هاست که نه تنها مسوولان را به گمراهی و اشتباه می‌کشاند بلکه باعث خشم و عصبانیت مردم هم می شود. علاوه بر این،‌ رسوایی و بی آبرویی را هم به دنبال دارد.

رضا غبیشاوی در صفحه شخصی تلگرام خود نوشت:

به نظر می رسد از نگاه برخی،‌ روزنامه نگاری،‌ روایت تراشی به دور از واقعیت و حقیقت است. این دسته از افراد،‌ کسانی هستند که بدون توجه به اینکه واقعیت و حقیقت چیست برای هر اتفاقی،‌ براساس خواست سفارش دهنده،‌ سناریو و روایت تهیه می کنند.

یکی از مشکلات بزرگ ایران امروز هم همین روایت تراشی هاست که نه تنها مسوولان را به گمراهی و اشتباه می‌کشاند بلکه باعث خشم و عصبانیت مردم هم می شود.

علاوه بر این،‌ رسوایی و بی آبرویی را هم به دنبال دارد. روایت تراشی از یک سو مانع از گام مسوولان برای اصلاح و پذیرش و مسوولیت پذیری آنان می شود و از سوی دیگر، مسوولان را در برابر روایت جعلی قرار می دهد که تکذیب و عبور از این روایت خود هزینه زیادی را تحمیل می کند.

متاسفانه به نام روزنامه نگار و رسانه به روایت تراشی روی آورده اند و هر روز هزینه جدیدی را به کشور و مردم و مسوولان تحمیل می کنند و همه را وارد تناقض های شدید و خرد کننده ای می کنند. تناقض میان واقعیت و جعل واقعیت. تناقض میان حقیقت و جعل حقیقت.

توانمندی ها و تکنیک های روزنامه نگاری و اطلاع رسانی باید در خدمت بیان واقعیت و کشف حقیقت باشد و نه خلاف آن. یکی از مهمترین اقدامات برای بهبود شرایط فعلی خاموش کردن موتور روایت تراشی و جلوگیری از فعالیت روایت تراشان است.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

واکنش تند مداح سرشناس به موضع فوتبالی _ سینمایی جنجالی حسن عباسی

ی نوامبر 20 , 2022
محمدحسین پویانفر به توییت حسن عباسی واکنش نشان داد . محمدحسین پویانفر، مداح سرشناس نوشت : یا خیانت است یا حماقت محض خدایا شر این افراد از سر ما کم کن! بیشتر بخوانید: انتقاد از «مصونیت» حسن عباسی، «ماشین تولید خشم» / گام برداشتن «مدعی انقلابی‌گری در مسیر دشمنان» دفاع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000