کتابی نوشته‌ی «ولتر» با ترجمه «غلامرضا امامی» برای نوجوانان منتشر شد

کتابی نوشته‌ی «ولتر» با ترجمه «غلامرضا امامی» برای نوجوانان منتشر شد

غلامرضا امامی مترجم چیره دست در کاری تازه کتابی از ولتر (فرانسوا – ماری آروئه) نویسنده شهیر عصر روشنگری را ترجمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «اسب و سگ» داستان کوتاه و جذابی است برای گروه سنی کودک و نوجوان که ولتر با نگاهی به داستان‌های کهن ایران زمین نوشته است.

ولتر(۱۶۹۴ –۱۷۷۸) نویسنده و منتقد ساختار قدرت فرانسه و تعصب دینی بود، او آثار بسیار ارزشمندی را در اشکال گوناگون ادبی خلق کرد.

رمان کوتاه «کاندید» از کتاب‌های قدرتمند اوست که یکی از آثار شاخص و اولیه در نقد فلسفی به زبان ادبی به حساب می‌آید.

اسب و سگ همانطور که در پشت کتاب توسط مترجم و ناشر قید شده اثری است که ولتر متاثر از قصه‌های قدیمی و حکمت‌های باستانی ایرانیان برای نسلی نو روایت کرده است.

آغاز کتاب با این جمله شروع می شود: «در «اوستا» کتاب مقدس زردشت آمده بود: نخستین ماه ازدواج، ماه عسل است و شیرین و دومین ماه، ماه تلخی است و سختی.»

بعد از این ورودی داستان جوانی به نام «زند» آغاز می‌شود. زند جوانی با هوش و درایت است، «او دریافت که در جهان هیچ‌کس همچون فیلسوفی که طبیعت، کتاب بزرگ خدا را می‌خواند، خوشبخت نیست. کتابی که همیشه رویاروی چشم ماست.» ص ۶

زند به عمق و غور در جهان پیرامون خود می پردازد، او می تواند هزاران تفاوت کوچک را در طبیعت دریابد، تا اینکه او به دلیل هوش و آگاهی‌اش درگیر ماجرایی می‌شود که به ملکه قصر و پادشاه آن مرتبط است. آخرین جمله زند در کتاب این است: «چه سخت است به شادی زندگی کردن و خوشبخت بودن»

این کتاب مصور با چاپ و کیفیت بسیار خوبی توسط انتشارات گویا منتشر و راهی بازار کتاب شده است. طراحی و صفحه بندی این کتاب را محمد زمانیان به عهده داشته و طراحی جلد را لیلا آقاسی انجام داده است.

کتابی نوشته‌ی «ولتر» با ترجمه «غلامرضا امامی» برای نوجوانان منتشر شد

۵۷۵۷

پست بعدی

تصاویر |‌ مدل جدید ماشین چینی محبوب بازار ایران /در چین کمتر از 600 میلیون در ایران بالای ۱.۵ میلیارد!

پ نوامبر 10 , 2022
گجت‌نیوز نوشت: چری تیگو ۷ پلاس جدید با طراحی به روز شده و متفاوت با نسل قبل رونمایی شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000