اروپا به هر قیمتی شده، گاز کشورهای فقیرتر را می‌مکد

اعتمادآنلاین|

بعد از جنگی که بین روسیه و اوکراین رخ داد اروپا در تامین گاز دچار مشکلات زیادی شد. حالا به فرا رسیدن فصل سرما در اروپا این بحران بیش از پیش در کشورهای اروپایی خودنمایی می کند. اما بلومبرگ در گزارشی به بحرانی اشاره داشته است که گریبان کشورهای فقیرتر را گرفته است.

به گزارش فارس، بلومبرگ به نقل از تحلیلگر بانک «کردیت‌ایشو» نوشت، بحران انرژی اتحادیه اروپا به ناچار به فقر انرژی در کشورهای در حال توسعه منجر خواهد شد.

سائول کاونیک گفت: «اروپا به هر قیمتی شده، گاز سایر کشورها را می‌مکد.»

به نوشته این گزارش، با وجود افزایش هزینه‌های قبض‌های انرژی، به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا از فصل سرد پیش رو جان سالم به در ببرد، زیرا اعضای این بلوک به اندازه کافی نفت و گاز خریداری کرده‌اند.

با این حال، این امر برای فقیرترین کشورهای جهان که به دلیل تقاضای بالای اروپا، دست شان از بازار گاز قطع شده و به علت افزایش قیمت‌ها، هزینه بالایی دارد.

بر اساس گزارش‌ها، کشورهای نوظهور در معرض خطر جدی ناتوانی در تامین نیازهای انرژی خود قرار دارند. محتمل‌ترین پیامدهای ناشی از چالش‌های امنیت انرژی، تعطیلی کارخانه‌ها، قطعی مکرر و طولانی‌تر برق و همچنین ناآرامی‌های اجتماعی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

گنجی،مدیرمسئول روزنامه همشهری: علی(ع) ۳ «جنگ خونین» در درون جامعه اسلامی داشت / می توان ایشان را به عدم‌پیشگیری از مسلمان‌کشی متهم کرد؟

س نوامبر 8 , 2022
عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت:علی(ع) در ۴.۵‌سال خلافت و حکومت، ۳جنگ خونین در درون جامعه اسلامی داشت. حال آنکه خلفای پیش از او درگیر جنگ‌های خارجی بودند. حال می‌توان علی(ع) را خدای‌ناکرده به بی‌تدبیری، نشنیدن حرف مخالف و عدم پیشگیری از مسلمان‌کشی متهم کرد؟ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000