نهمین آیین بزرگداشت مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی ؛ امروز در تهران

نهمین آیین بزرگداشت مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی ؛ امروز در تهران

امروز در مراسمی در سالن حوزه هنری یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری و دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی گرامی داشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد درگذشت مجاهد بزرگ و چهره خدوم انقلاب اسلامی مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی امروز شنبه 14 آبان ماه در سالن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری می شود.

این مراسم که از ساعت 15 تا 17 با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده آن مرحوم و همرزمانش در سالن حوزه هنری در خیابان سمیه برگزار خواهد شد، یاد و خاطره مجاهدت های آن مرحوم در طول دوران انقلاب گرامی داشته شده و یکی از چهره های نهضت امام خمینی(ره) در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی مسلمان (زاده ۱۳۱۱ خورشیدی – وفات آبان ۱۳۹۲) از چهره‌های مشهور در عرصه اقتصاد و سیاست ایران پس از انقلاب اسلامی بود. وی یکی از نامزدهای دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و وزیر بازرگانی در دولت موقت مهدوی کنی و دولت اول میرحسین موسوی بود. عسگراولادی از مؤسسین و اعضای حزب موتلفه اسلامی بود. وی پس از انقلاب اسلامی، مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی و بنیاد پانزده خرداد را برعهده داشته و تا پیش از فوتش رئیس شورای مرکزی کمیته امداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. حبیب‌الله عسگراولادی در صبح ۱۴ آبان ۱۳۹۲ در سن ۸۱ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت مرحوم عسگراولادی نوشتند: "عمر با برکت این مبارز خستگی‌ناپذیر یکسره در خدمت اسلام و برپایی و استقرار نظام اسلامی سپری شد و از دوران جوانی تا آخرین سالها، همّت و تلاش و مجاهدت مخلصانه‌اش در این راه کاستی نگرفت. در دوران طاغوت، از نخستین روزهای مبارزات ملّت و روحانیّت، در کنار امام بزرگوار و در صفوف پر خطر حضور یافت و رنج سالها زندان و اسارت را صبورانه تحمّل کرد و پس از پیروزی انقلاب و برپایی جمهوری اسلامی، در سنگرهای حسّاس و اثرگذار خدمات صادقانه ارائه کرد و تا آخر عمر پر ماجرای خود از کار و تلاش فروگذار نکرد".

2323

پست بعدی

شورای نگهبان مجددا به طرح شفافیت قوای سه‌گانه ایراد گرفت

ش نوامبر 5 , 2022
اعتمادآنلاین| سخنگوی شورای نگهبان آخرین نظرات این شورا درباره مصوبات مجلس و دولت را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز شنبه (۱۴ آبان ۱۴۰۱)، نظرات شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی و استعلامات دیوان عدالت اداری را تشریح کرد که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000