محکومیت دو میلیون روبلی ویکی‌مدیا

اعتمادآنلاین|

انتشار مطالبی در خصوص جنگ روسیه و اوکراین در سایت ویکی مدیا موجب شد این سایت در دادگاهی در روسیه متهم شود.

به گزارش ایرنا، کوزلوفسکی رئیس شعبه این سایت آمریکایی گفت این جریمه برای عدم اقدام این سایت برای حذف مطالب منتشر شده درباره جنگ روسیه و اوکراین اعمال شده است. وی گفت در حال تنظیم درخواستی برای تجدیدنظر دادگاه است.

به نقل از رویترز، کوزلوفسکی با اشاره به جریمه‌های قبلی که مجموعاً ۵ میلیون روبل بود، گفت: ما هنوز دارای موقعیت خوبی از نظر قانونی هستیم و امیدواریم بتوانیم جریمه‌های صادر شده را لغو کنیم.

در سایت ویکی‌مدیا دو مقاله به زبان روسی با عنوان «مقاومت غیرخشونت آمیز جمعیت غیر نظامی اوکراین در جریان تهاجم روسیه» و «ارزیابی تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲» منتشر شده است.

کوزلوفسکی گفت این خطر وجود دارد که تعداد پرونده‌ها علیه بنیاد ویکی‌مدیا افزایش یابد. مقالات زیادی در ویکی‌مدیا درباره حمله روسیه به اوکراین وجود دارد و تاکنون تنها سه پرونده قضایی باز شده است.

بنیاد ویکی‌مدیا سازمان غیرانتفاعی و خیریه آمریکایی است، که دفتر مرکزی آن در سان فرانسیسکو است ولی بر اساس قوانین ایالت فلوریدا مدیریت می‌شود.

هدفی که بنیاد ویکی‌مدیا برای خود بیان کرده‌است، گسترش و نگهداری از محتوای باز، پروژه‌های مبتنی بر ویکی و در اختیار قرار دادن محتوای کامل این پروژه‌ها برای عموم مردم، به صورت رایگان است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

در جلسه شورای عالی انقلاب چه گذشت

س نوامبر 1 , 2022
اعتمادآنلاین| اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه، دهم آبان)، شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ را تبریک و تسلیت گفته و این اقدام تروریستی را محکوم کردند. ​به گزارش فارس، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین با بررسی سوابق و صلاحیت‌های حسن مسلمی نائینی، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000