هاشمی‌طبا: تظاهرات‌ اخیر، جزئی کوچک از ابرمشکلات است / ایران، دو بحران اساسی دارد

 هاشمی‌طبا: تظاهرات‌ اخیر، جزئی کوچک از ابرمشکلات است /  ایران، دو بحران اساسی دارد

سایت فردا نوشت: سید مصطفی هاشمی‌طبا گفت: همین که طرح اصلاح روش‌ها و رویکردها از سوی رئیس مجلس مطرح شده، نشانه خوبی است.

اصلاح رویکردها و شیوه‌های حکمرانی یکی از مسائلی است که در این روزهای کشور بیش از هر زمانی ضرورتش احساس می‌شود؛ موضوعی که رئیس‌مجلس هم به آن اشاره کرد.

سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «کشور ما مسائل بسیاری دارد که نیاز به اصلاح دارد. بحران‌های زیادی داریم و این بحران‌ها فقط منحصر به مسائل سیاسی و اجتماعی نمی‌شود و حتما باید شیوه حکمرانی مسئولان تغییر کند. قانون اساسی این ظرفیت را دارد که با تغییر رفتار مسئولان بسیاری از مشکلات حل شود و افزون بر سیاست و اجتماع مسائل ایران به معنای دقیق ایران حل شود زیرا امروز با مشکلاتی مانند بحران محیط زیستی اصلا خود ایران در خطر است».

او ادامه داد: «تظاهرات‌های اخیر جزئی کوچک از ابرمشکلات. ما دو بحران اساسی داریم؛ نخست مسئله ژئوپلیتیکی و دوم آینده داخلی ایران و کمتر کسی به این مسائل توجه می‌کند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در شعارهای تظاهرکنندگان فارغ از شعارهای ساختارشکنانه، شعاری دیده نمی‌شود که ناظر به مسائل اصلی ایران باشد. آینده کشور در خطر است و این را بارها گفته‌ام اما گوش شنوایی وجود ندارد. برخی مسئولان هم که صرفا دنبال تحقق خواسته‌های شخصی خودشان هستند و مردم معترض هم که اصلا به دور از بحران‌های واقعی مطالبه‌گری می‌کنند».

هاشمی‌طلبا در پایان درباره پیشنهاد قالیباف مبنی بر ضرورت اصلاح، گفت: «آقای قالیباف حرف‌های خوب مطرح کرد و طبیعتا اگر اراده‌ای در کشور مبنی بر اصلاح رویکردها وجود داشته باشد، ارزنده است اما امیدوارم به زودی مصادیق اصلاحات هم مشخص شود؛ یعنی همه بدانیم در چه زمینه‌هایی و با چه برنامه‌هایی قرار است اصلاحات صورت گیرد. همین که طرح اصلاح روش‌ها و رویکردها از سوی رئیس مجلس مطرح شده، نشانه خوبی است اما کافی نیست و همه مسئولان باید با همین رویکرد با مسائل مهمی که در کشور داریم، مواجه شوند و اگر احیانا چنین اراده‌ای در همه مسئولان وجود نداشته باشد، کشورمان آینده مخاطره‌آمیزی در پیش دارد».

بیشتر بخوانید

۲۱۲۲۰

پست بعدی

پرداختن به مسائل داخلی دولت‌ها در شورای امنیت غیرسازنده و برخلاف اصول و اهداف منشور است

س نوامبر 1 , 2022
اعتمادآنلاین| امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در نامه‌ای به سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو و ناظر سازمان ملل متحد با ارائه گزارش مختصری از روند تحولات جاری در ایران، اهداف آمریکا از برگزاری نشست ضد ایرانی علیه ایران در سازمان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000