آغاز عملیات واردات خودرو / ثبت سفارش‌ها از هفته جاری

اعتمادآنلاین|

۱۸ مهر ماه بود که رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهوری، سه ایراد به مصوبه واردات خودرو وارد دانسته و مصوبه دولت در رابطه با "تعیین سازوکار واردات خودرو" را مغایر قانون خواند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نامه خود مصوبه هیات وزیران تاریخ سوم شهریور ماه سال جاری با موضوع تعیین سازو کار واردات خودرو را با سه ایراد شامل تبصره ۲ بند (۱) مصوبه از این حیث که ارزش گمرکی خودرو را منحصر به هزینه‌های حمل‌ونقل (سیف) دانسته، با بند (۲) مصوبه که اختیار تعیین سود بازرگانی را به کارگروه موضوع همین بند واگذار کرده و بند (۸) مصوبه که تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی این تصویب‌نامه را به جای کمیسیون‌های متشکل از چند وزیر، صرفا به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول کرده را مغایر با قانون خوانده است.

به دنبال این موضوع، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه "ایرادات وارده به آیین‌نامه واردات خودرو، سبب ابطال آن نمی‌شود"، خاطر نشان کرد: اشکال‌های وارده به این آیین‌نامه اصلاح و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس خواهد شد. عزم دولت و مجلس برای واردات خودرو جدی است و قطعا واردات انجام خواهد شد.

حال پس از گذشت دو هفته از این موضوع، طبق آخرین خبرها، آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح و سه ایراد آن برطرف شده و موضوع مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفته است.

در این رابطه، امید قالیباف-سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- به ایسنا، گفت: با اصلاح اشکال‌های وارده به آیین‌نامه واردات خودرو و تصویب این اصلاحیه در دولت، ثبت سفارش خودرو این هفته آغاز می‌شود.

وی افزود: روز گذشته (یکشنبه) شرکت‌هایی که در مرحله اول بررسی‌ها، صلاحیت آن‌ها تایید شد، در جلسه‌ای با معاونت حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد شدند به سرعت ثبت سفارش و سایر مراحل واردات خودرو را انجام دهند.

این مقام مسئول در وزارت صمت تاکید کرد: واردکنندگان با برندهایی از خودروسازان ژاپنی، چینی، کره ای و اروپایی (در رده خودروهای اقتصادی) مذاکره داشته و این برندها جزو خودروهای وارداتی خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ورود مافیا به صنعت فولاد / قیمت‌های اعلامی نهایی نیست

د اکتبر 24 , 2022
تجارت نیوز نوشت:اخیرا شورای آهن و فولاد با هدف کاهش دخالت وزارت صمت در قیمت‌گذاری محصولات فولادی تشکیل شد. با این حال اعضای کنونی آن نه با وزارتخانه و نه با فعالان زنجیره فولاد به توافق‌های لازم نرسیده‌اند. از این رو برخی فعالان صنعتی، تشکیل این شورا را به معنای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000