در یک ماه گذشته 5بار با پوتین گفت و گو داشتم؛ ارتباط منظمی هم با زلنسکی دارم

اعتمادآنلاین|

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، در یک ماه گذشته پنج بار با همتای روس خود گفتگو داشته و همچنین ارتباط منظمی با رئیس جمهور اوکراین دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته، هم در دوره نخست وزیری و هم در دوره ریاست جمهوری خودم، ما در تماس مستمری با رهبران جهان بوده‌ایم. تنها در ماه گذشته میلادی ما پنج بار با ولادیمیر پوتین گفتگو داشته‌ایم. همینطور با ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین).

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او اضافه کرد که تماس‌های تلفنی منظمی هم با رهبران آمریکا دارد.

روز جمعه رئیس جمهور ترکیه بیان کرد، قرار است گفتگوهایی تلفنی با ولادیمیر پوتین و همینطور با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین داشته باشد.

اردوغان همچنین بیان کرد، آنکارا هنوز امیدش را برای سازماندهی نشستی بین پوتین و زلنسکی از دست نداده است و تاکید کرد، رئیس جمهور اوکراین در گفتگویی تلفنی در روز چهارشنبه تمایلش را برای غلبه بر بحران بیان کرد.

روسیه و اوکراین مذاکراتشان را در پایان ماه فوریه کمی بعد از شروع حمله نظامی مسکو در اوکراین شروع کردند. آخرین دور مذاکرات آنها در تاریخ ۲۹ مارس در شهر استانبول خاتمه یافت. از آن زمان به بعد این مذاکرات در بن‌بست قرار داشته و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه کی‌یف را متهم به علاقه به حصول توافق کرده است.

پوتین اواخر ماه سپتامبر تایید کرد،‌ روسیه هنوز از مذاکرات با اوکراین استقبال می‌کند و از کی‌یف خواست خشونت‌ها را متوقف کند. زلنسکی هم به نوبه خود بیان کرد، کی‌یف برای گفتگو با مسکو اما تنها به این شرط که رئیس جمهور دیگری در روسیه روی کار بیاید آماده است. کرملین پاسخ داد مسکو به انتظار تغییر در موضع رئیس جمهور فعلی اوکراین یا جانشینش می‌نشیند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

غذاخوری «شریف» تعطیل شد / غذای دانشجویان را به محوطه دانشگاه منتقل کردند + عکس

د اکتبر 24 , 2022
پایگاه اطلاع رسانی «چند ثانیه» تصویری از غذا دادن به دانشجویان دانشگاه شریف بیرون از سلف ، منتشر شد. پس از حوادث دیروز و درگیری در سلف، دانشگاه شریف اعلام کرد: تا پایان تعمیرات و فراهم شدن فضای آرامش، امکان صرف غذا در داخل سالن غذاخوری وجود ندارد. بیشتر بخوانید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000