ترامپ آنقدر مرد نیست که در کنگره شهادت دهد

اعتمادآنلاین|

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: فکر نمی‌کنم آنقدر مرد باشد که خودش را نشان دهد. فکر نمی‌کنم وکلایش از او بخواهند خودش را (برای این احضاریه) نشان دهد، چون باید تحت سوگند شهادت بدهد. خواهیم دید آیا آنقدر مردش هست که خودش را نشان دهد یا خیر.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز جمعه این کمیته منتخب تحقیقات اعلام کرد، احضاریه‌ای را برای ترامپ صادر کرده و به او تا تاریخ چهار نوامبر وقت داده مجموعه اسنادی درباره فعالیتهایش قبل و بعد از حمله مرگبار ششم ژانویه ۲۰۲۱ توسط هوادارانش به ساختمان کنگره تحویل دهد. این کمیته در عین حال به ترامپ اطلاع داده که خواستار حضور او در تاریخ ۱۴ نوامبر یا در حوالی این تاریخ در کنگره برای ایراد شهادت است.

ترامپ از زمان شکستش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ مکررا تاکید کرده قربانی "تقلب گسترده انتخاباتی" شده در حالی که این ادعا در ده‌ها پرونده دادگاهی و حسابرسی رد شده است.

ترامپ گفت، در اصرارش بر این مورد از جمله در روز وقوع آشوبها در ساختمان کنگره آمریکا کار غیرقانونی نکرده است.

ترامپ و پلوسی مدتها روابط پرتنشی را داشته‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دو پرونده استیضاح را علیه ترامپ هدایت کرد و گاها در دوره ریاست جمهوری ترامپ بیزاری آنها از یکدیگر در معرض دید عموم قرار گرفت.

ترامپ در زمان ایراد سخنرانی سراسری خود موسوم به سخنرانی "وضعیت کشور" در سال ۲۰۲۰ در کنگره، ابتدا از دست دادن با پلوسی خودداری کرد و پلوسی نیز به شکلی تحقیرآمیز یک نسخه چاپ شده از آن سخنرانی ترامپ را در حالی که پشت سر او نشسته بود در حین پخش تلویزیونی مراسم پاره کرد.

همچنین روز یکشنبه، لیز چنی، نماینده حزب جمهوری خواه و از مخالفان ترامپ، در مصاحبه‌ای به شبکه ان.بی.سی گفت، ترامپ احتمالاً چندین اتهام را مرتکب شده است که وزارت دادگستری آمریکا به طور بالقوه می‌تواند بر مبنایشان او را تحت تعقیب قرار دهد.

چنی، که یکی از دو عضو جمهوری خواه کمیته تحقیقاتی منتخب مجلس نمایندگان است، گفت: ما در مورد تعدادی از جرایم مختلفی که احتمالاً در این تحقیقات مطرح هستند، کاملاً شفاف بوده‌ایم.

چنی گفت: او تمایل خود را برای استفاده از زور برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت نشان داده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

سفیر آمریکا به دنبال حذف ایران از جام جهانی قطر

د اکتبر 24 , 2022
اعتمادآنلاین| در روزهای اخیر تلاش‌هایی برای تحت‌فشار قرار دادن فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای کنار گذاشتن تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دلیل آنچه نقض حقوق بشر عنوان شده، شکل گرفته است. حالا روزنامه «رپوبلیکا»ی ایتالیا خبر می‌دهد که سفیر آمریکا در ایتالیا هم خواهان کنار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000