پرسپولیس چقدر از بدهی‌های خودش را پرداخت کرده است؟

اعتمادآنلاین|

رضا درویش در آخرین مصاحبه خود درباره مباحث مختلفی پرامون باشگاه پرسپولیس به صحبت پرداخت و سعی کرد کارنامه باشگاه را موفق نشان دهد. با وجود اینکه او در نقل‌وانتقالات عملکرد موفقی داشته و توانسته نیازهای کادر فنی پرسپولیس را در پست‌های مختلف برطرف کند اما در مباحث مالی مشکلاتی وجود دارد که هنوز هم حل نشده است.

پرداخت بدهی ۷۹ میلیاردی از درآمدهای باشگاه؟

به گزارش ایسنا، درویش در تازه‌ترین اظهارنظرش به بدهی‌های پرسپولیس اشاره و گفت که ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دوره مدیریت او بدهی پرداخت شده است. او گفت: "گفتن این رقم بسیار ساده است اما تامین ریال به ریال به سختی انجام شده است".

درباره پرداخت بخش زیادی از بدهی‌های پرسپولیس مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روایت درستی دارد اما بر سر محل تامین این پول به نظر می‌رسد درویش همه حقیقت را نگفته است. او تلویحا عنوان کرد که این پول از محل فعالیت‌های اقتصادی باشگاه فراهم شده اما در حقیقت محل تامین این ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بورس و فروش ۱۰ درصد سهام باشگاه بوده است.

باشگاه پرسپولیس بعد از وصل ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فروش ۱۰ درصد سهام خود در بورس، ۴۰ میلیارد تومان آن را مستقیما به پرداخت بدهی‌های باشگاه اختصاص داد و در ادامه بنا بر اظهارات درویش، بعد از سرمایه‌گذاری ۳۱۰ میلیارد تومانی در یکی از بانک‌ها، وامی اخد شد و بخش دیگری از منابع پرداخت بدهی‌ها از این محل تامین شده است.

درویش با تاکسی خالی تا آخر فصل رفت؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم‌چنین با بیان اینکه وقتی مدیریت این باشگاه را پذیرفت، قراردادهای اسپانسری منعقد شده و پول‌ها هم پرداخت و خرج شده بود. او در این باره گفت: "مثل یک تاکسی خالی تا پایان فصل پیش رفتیم".

درویش با این اظهارات در تلاش است بگوید عملا باشگاه را در وضعیتی تحویل گرفته که تا پایان فصل قراردادهای اسپانسری داشت، درحالی پول این قراردادها پیش خور شده بود اما پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از منابع آگاه در باشگاه پرسپولیس، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

درویش ۲۲ دی سال ۱۴۰۰ مدیرعامل پرسپولیس شد، درحالی این باشگاه یک ماه قبل در دوره مجید صدری با یک کارگزار قرارداد همکاری امضا کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد کارگزار پرسپولیس ۲۲ میلیارد تومان در زمان مدیرعاملی مجید صدری به این باشگاه پرداخت کرده و حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هم در دوره مدیریت رضا درویش به پرسپولیس داده است. بر این اساس شاید مدیرعامل پرسپولیس یادش رفته باشد که یک هفته بعد از گرفتن حکم مدیرعاملی‌اش، از سوی کارگزار به اندازه ۱۵ درصد از مطالبات بازیکن در اختیار باشگاه قرار گرفت تا اینگونه بخشی از طلب اعضای تیم پرداخت شود.

پرداخت ۶۰ درصدی مطالبات بازیکنان پرسپولیس؟

رضا درویش در بخشی از صحبت‌های خود به پرداخت ۶۰ درصدی مطالبات بازیکنان پرسپولیس در نیم فصل پارسال اشاره کرد و گفت: "شاید هیچ مدیری تا نیم فصل ۶۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت نمی‌کرد اما این کار را انجام دادیم".

اشاره مدیرعامل پرسپولیس برای فصل گذشت درست است اما این اظهارات اینگونه نشان می‌دهد که گویا تمام منابع لازم برای پرداخت این ۶۰ درصد را مدیریت جدید تامین کرده است، درحالی که ۲۰ درصد از این پول در دوره مجید صدری به حساب بازیکنان واریز شده بود.

خریدهای پرسپولیس با کمک مالی یک هوادار‍؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که سعی داشت در مصاحبه خود بیشتر روی نقاط قوتش مانور دهد، گفت: "در نقل‌وانتقالات بهترین‌ها را جذب کردیم و همه بازیکنان مد نظر کادر فنی را به پرسپولیس آوردیم".

بررسی لیست خرید گل‌محمدی در ابتدای فصل این ادعا را تصدیق می‌کند اما درویش که از پیشنهاد بیشتر سایر باشگاه‌ها به بازیکنان پرسپولیس سخن گفت، عنوان نکرد که چند درصد خریدهای پرسپولیس با کمک مالی هوادار متمول پرسپولیس که در دوبی ساکن است، انجام شده است؟

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

در حالی‌که فیلترینگ آزادی بیان را مختل کرده، چگونه می‌توان از گفت‌وگو سخن گفت؟

ی اکتبر 23 , 2022
اعتمادآنلاین| «آقای اژه‌ای! برای گفت‌وگو یک گام عملی‌ بردارید» عنوان یادداشت سیدعلی مجتهدزاده، وکیل پایه یک دادگستری در روزنامه اعتماد است که در آن آمده: رییس قوه قضاییه برای دومین‌بار در هفته‌های اخیر بر ضرورت تعامل داخلی تاکید کرده و گفته است: «باید باب گفت‌وگو را در کشور گسترش دهیم.» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000