شنبه درباره کابینه السودانیرای گیری می شود

اعتمادآنلاین|

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، احمد العیساوی، عضو هیئت کل جریان حکمت ملی عراق به ریاست عمار حکیم تاکید کرد: مذاکرات تشکیل کابینه جدید در عراق به مراحل پیشرفته‌ای رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، العیساوی ضمن افشای اینکه درباره بیشتر وزارتخانه‌ها توافق شده است، تاکید کرد:

*رای‌گیری درباره کابینه السودانی شنبه انجام خواهد شد.

*درباره ۱۷ وزیر از مجموع ۲۴ وزیر توافق شده است و آنها شنبه به رای گذاشته خواهند شد، دو وزارت دفاع و کشور هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و رای‌گیری درباره آنها و نیز سایر وزرای باقی مانده به جلسه دیگری موکول خواهد شد.

*کابینه آتی متشکل از ۱۲ وزارت برای فراکسیون اکثریت (احزاب شیعه)، شش کرسی وزارت برای ائتلاف حاکمیت (به ریاست خمیس الخنجر) و همپیمانان آنها، چهار کرسی برای احزاب کُرد و سایر وزارت‌خانه‌ها برای دیگر تشکل‌ها و احزاب (اقلیت‌ها) خواهد بود.

*کابینه جدید با کابینه‌های قبلی عراق متفاوت خواهد بود و ائتلاف "ادارة الدولة" آزادی انتخاب افراد را شرط خود اعلام کرده و برای هر وزارتخانه نیز سه نامزد معرفی شدند، دو وزارت برنامه‌ریزی و امور خارجه تعیین تکلیف شده و وزارت دارایی در آستانه تعیین وزیر است اما درباره وزارت نفت تا این لحظه توافقی نشده است و رئیس جمهور دو معاون خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

از قالیباف و قوه قضائیه می خواهم فکری به حال قیمت مسکن کنند

پ اکتبر 20 , 2022
اعتمادآنلاین| علیرضا زاکانی در یکصد و چهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای کشورشرکت کرد. به گزارش ایسنا، وی در این نشست اظهارکرد: *ما در یک سه گانه شهر، شهروند و مدیریت شهری در شرایطی به سر می‌بریم که حال شهر مناسب نیست و شهرها از فرسودگی، ترافیک، آلودگی هوا، ایمنی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000