ر‌شد سه برابری تورم اتحادیه اروپا طی یک سال

اعتمادآنلاین|

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین اتحادیه اروپا با مشکلات عدیده ای روبه رو شد. کمک تسلیحاتی و مالی کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا به اوکراین و تلخی روابط با روسیه موجب شد بحران اقتصادی بیش از پیش به کشورهای قاره سبز فشار وارد کند تا جایی که گفته می شود تورم در این قاره طی یک سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

​به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، اداره آمار اتحادیه اروپا، یورو استات، امروز گزارش داد که نرخ تورم این اتحادیه در ماه سپتامبر رکورد تاریخی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکسته است.

آمارهای منتشرشده از سوی یورو استات نشان می دهد که در ماه سپتامبر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نرخ تورم در کل 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به 10.9 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که تورم اتحادیه اروپا در ماه آگوست 10.1 درصد بوده است که در ماه سپتامبر باز هم بالا رفته است.

نکته حائز اهمیت آنکه نرخ تورم ماه سپتامبر 2021 اتحادیه اروپا 3.6 درصد بود که حالا بیش از سه برابر شده است. درواقع ماه سپتامبر پنجمین ماه متوالی بود که اتحادیه اروپا شاهد بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

نرخ تورم در حوزه یورو که شامل 19 کشور عضو اتحادیه اروپا است نیز در ماه سپتامبر به 9.9 درصد رسید که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مواد غذایی بیشترین تأثیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بالا رفتن تورم در اتحادیه اروپا داشته و در عین حال این آمار باعث خواهد شد تا علیرغم اقدامات اضطراری صورت‌گرفته از سوی بانک مرکزی اتحادیه اروپا، این بانک مجبور شود دوباره نرخ بهره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

فوری/ تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران؛ ۸ فرد و نهاد ایرانی تحریم شدند+ جزئیات

چ اکتبر 19 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی درباره جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا، مدعی شد بروکسل قصد دارد تحریم‌هایی را علیه سه فرمانده ارشد نظامی ایران و شرکت تولیدکننده پهپادهای ایرانی که ادعا می‌شود در حملات روسیه در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعمال کند. به گزارش فارس، گاردین مدعی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000