حمله به سعید محمد در روزنامه نزدیک به قالیباف

اعتمادآنلاین|

روزنامه خراسان از رسانه‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف از عملکرد سعید محمد در مناطق آزاد انتقاد کرد و برکناری او را تغییر مسیر و حرکت بر مدار اصلی خواند.

به گزارش خراسان، عملکرد مناطق آزاد همواره محل بحث بوده است، گزارش جدید مرکز پژوهش‌ها آمارهای ناامید کننده‌ای دراین باره دارد. «آمار ۲ برابری واردات به جای صادرات در مناطق آزاد»، «سهم ناچیز مناطق آزاد از کل صادرات غیر نفتی»، «اشتغال زایی اندک مناطق آزاد در کشور» و… این ها تیترهای مهمی است که می توان برای گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره تجربه ۲۹ ساله ایجاد منطقه آزاد یا منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفت.

هرچند که گزارش مرکز پژوهش ها درباره ناکامی مناطق آزاد عوامل اصلی این شکست را نشان می‌دهد اما طی سال‌های گذشته تغییرات دایم سیستم مدیریتی و قوانین مرتبط با مناطق آزاد، تداوم بلاتکلیفی در اجرای برخی قوانین و معافیت‌های اقتصادی یا ایجاد شرایطی سخت برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، باعث دلسردی سرمایه‌گذاران داخلی و فرار سرمایه از این نواحی شد.

نکته مهم‌تر این که در طول سال‌های گذشته مدیریت این مناطق تا حدی به محلی برای به کارگیری چهره‌های سیاسی تبدیل شده بود و سال‌ها بین وزارت اقتصاد و مناطق آزاد بر سر برخی مسائل اختلافاتی وجود داشت. اگر چه سعید محمد در طول مدت فعالیت‌اش در این سمت، به شدت از عملکرد مناطق آزاد دفاع می‌کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا شورای عالی مناطق آزاد با سرپرست جدید خود می‌تواند به اهداف اصلی خود برسد؟

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر کی آغاز می شود؟

د اکتبر 17 , 2022
اعتمادآنلاین| با توجه به شروع رقابت های جام جهانی 2022 قطر رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال تا پایان هفته یازدهم برگزار می‌شود و با شورع جام جهانی لیگ برتر به مدت یک ماه در تعطیلی خواهد بود. به گزارش مهر، سهیل مهدی درباره زمان شروع نقل و انتقالات نیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000