تحرکات در اقلیم کردستان علیه امنیت ایران را تحمل نمی کنیم

اعتمادآنلاین|

قاسم الاعرجی دبیر شورای عالی امنیت عراق امروز (شنبه) ۲۳ مهرماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تهران دیدار کرد.

​به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر مناسبات رو به گسترش ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها، بر همکاری دو کشور در زمینه امنیتی از جمله لزوم برخورد با تروریست‌های مسلح از مبداء اقلیم کردستان عراق تأکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود:

*با توجه به مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما انتظار نداریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.

*ما همواره خواهان عراق آباد، آزاد و مستقل بوده‌ایم و جز خیر برای دولت و ملت عراق نمی‌خواهیم اما تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد.

دبیر شورای امنیت عراق در این دیدار گفت:

*قانون اساسی عراق اجازه فعالیت به افراد و جریاناتی که مخل تهدید همسایگان باشد را نمی‌دهد.

الاعرجی اطمینان داد هرگونه اقدام ضد‌امنیتی علیه ایران با اقدام دولت مرکزی و اقلیم مواجه خواهد شد و عراق امنیت ایران را امنیت خود می‌داند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

انتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه از نقش«تفکرات افرادی مانند حجاریان و تاج زاده» در ناآرامی های اخیر

ش اکتبر 15 , 2022
فارس نوشت : حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت : کارگردان، طراح و فرمانده این فتنه‌ها آمریکاست؛ لذا این جوانانی که به خیابان‌ها می‌آیند و علیه نظام اقداماتی را انجام می‌دانند، بدانند در حال تبدیل شدن به هنرپیشه دست آمریکا هستند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000