خرید سیستم اعلام حریق ارزان قیمت

اعتمادآنلاین|

در سیستم های اعلام حریق، قطعات با مدارهایی به هم متصل می شوند، مدارهای اعلام حریق مدارهایی هستند که از واحد کنترل اعلام حریق برق می گیرند، یک مدار اعلام حریق ممکن است برای کنترل رله ای استفاده شود که مدار کنترلی را که توسط تجهیزات عملکرد کنترل اضطراری تغذیه می شود سوئیچ می کند، چهار نوع مدار اعلام حریق وجود دارد:

برای ایجاد ارتباطات دو طرفه بین واحد کنترل اعلام حریق آدرس پذیر و اجزای میدان آدرس پذیر استفاده می شود، پانل کنترل اعلام حریق می تواند آن مدار را روشن کند و همه آن وسایل را به طور همزمان کار کند.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

ممکن است مدارهای دستگاه اطلاع رسانی زیادی در یک ساختمان وجود داشته باشد، یکی از الزامات کلیدی NFPA 72 این است که مدارهای خاصی از نظر یکپارچگی نظارت شوند.

برخی از افراد از این امر به عنوان نظارت یاد می کنند، با این حال، ساختمان، آتش و کدهای ایمنی زندگی معمولاً از کلمه نظارت استفاده می کنند به این معنی که یک دستگاه یا سیستم دیگر توسط سیستم اعلام حریق نظارت یا نظارت می شود.

نقشه سیستم اعلام حریق ساختمان

نقشه مدارهای اعلام حریق وسایل بسیار مهمی برای تشخیص حریق در زمان مناسب و جلوگیری از هر گونه آسیب به افراد یا اموال هستند.

مدارهای اعلام حریق و سنسورهای دود بخشی از سیستم های امنیتی هستند که به شناسایی یا جلوگیری از آسیب کمک می کنند.

نصب سیستم های اعلام حریق و حسگرهای دود در ساختمان های تجاری مانند دفاتر، سینماها، مراکز خرید و سایر مکان های عمومی اجباری است.

مدارهای اعلام حریق گران قیمت و پیچیده زیادی به شکل دستگاه های مستقل وجود دارد، اما ما پنج مدار اعلام حریق بسیار ساده را با استفاده از اجزای رایج مانند ترمیستور، LM358، دیود ژرمانیوم، LM341 و NE555 طراحی کرده ایم، تمام این مدارها، نمودار مدار آنها، اجزای مورد نیاز برای هر مدار و عملکرد مدار مجزا را در قسمت های بعدی خواهیم دید.

2

نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید در هنگام خرید سیستم اعلام حریق به آن دقت شود.

مدار 1 مدار اعلام حریق ساده، این یک مدار هشدار بسیار ساده با استفاده از ترمیستور، تقویت کننده عملیاتی LM358 و زنگ هشدار است، نمودار مدار این پروژه ساده اعلام حریق در تصویر زیر نشان داده شده است.

اجزای مورد نیاز : ترمیستور 1 x 10 K ، 1 x LM358 تقویت کننده عملیاتی (Op – Amp) ، 1 × 4.7 KΩ مقاومت (1/4 وات)، پتانسیومتر 1 x 10 KΩ ،1 عدد زنگ کوچک (5 ولت زنگ)، سیم های اتصال، مینی تخته، منبع تغذیه 5 ولت، ترمیستورها مقاومت های وابسته به دما هستند، یعنی مقاومت یک ترمیستور بسته به دمای محیط متفاوت است.

آموزش سیستم اعلام حریق

همانطور که گفته شد سیستمهای اعلام حریق انواع بسیار گوناگونی دارد هر یک از این سیستمها پیچیدگی خاص خود را دارند و افرادی باید آموزش سیستم اعلام حریق را دیده باشند تا بتوانند در هنگام وقوع حادثه به راحتی وارد عمل شده و از وقوع هرگونه خسارتی جلوگیری کنند پس نتیجتا تنها هزینه مالی برای نصب و راه اندازی یک سیستم اعلام حریق ساده و حرفه ای کافی نمی باشد و حتما باید برای آموزش چگونگی کار با دستگاه راه اندازی شده نیز زمان کافی صرف نماییم تا سیستمی بدون نقص داشته باشیم.

3

برای هر مکانی که این سیستم اعلام حریق متعارف نصب می گردد حتما باید یک اپراتور مخصوص و یا افرادی که آموزش دیده هستند در مکان حضور همیشگی داشته باشند تا از بروز هرگونه خسارت جلوگیری نمایند به خصوص برای مجتمعهای بسیار بزرگ که در صورت وقوع حادثه سرعت عمل و اطلاع رسانی برای نجات جان و مال افراد بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای ساخت هر ساختمانی خواه بزرگ یا کوچک خواه مجتمع مسکونی و یا مجتمع تفریحی و تجاری همه اصول اولیه و مهم ساخت و ساز باید بطور جدی اجرا گردد تا سالها بعد منجر به خسارتهای جبران ناپذیر نگردد متاسفانه برخی از سازندگان به دلیل اینکه مجتمع یا ساختمان درحال ساخت آنها کوچک و یا دور از شهر و چشم مسئولین ناظر است از نصب و راه اندازی سیستم اعلام و اطفا حریق برای کاهش هزینه های ساخت و ساز امتناع می نمایند درحالی که همه ی سازه های جدید باید مجهز به این سیستم باشند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

دمنوش بابونه آویشن و خواص شگفت انگیز آن

ج اکتبر 14 , 2022
اعتمادآنلاین| تولیدکننده های بسیار زیادی در سرتاسر کشور موجود هستند که به پخش این دمنوشها مشغول می باشند. یکی از مدلهای بسیار پرطرفدار این نوشیدنیها دمنوش بابونه آلمانی می باشد که با خواص آنتی باکتریالی که در خود دارد توانسته مشکلات افراد را تا میزان زیادی برطرف نماید. با توجه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000